Kaserntorget - en inflyttningsklar helhetslösning

Croisette förmedlar 675 kvm kontor åt Plint AB

På Kaserntorget 6 har fastighetsägaren Wallenstam AB utvecklat fullservicekontor där hyresgästen enkelt kan flytta in. Här ingår bland annat trådlös uppkoppling i alla rum, mötesteknik, larmsystem, brandskyddssystem, digitala nycklar och städning, samt att hyresgäster har möjlighet till flexibla avtal.

Under våren kom Croisette i kontakt med Plint AB, som är ett språk- och techbolag som levererar undertextning och dubbning till allt från världens största studior och streamingbolag, till lokala filmproducenter och reklambyråer. Företaget hörde av sig då de satt i för stora lokaler och hade önskemål om en mindre lokal, med öppna ljusa kontorsytor, mötes- och kontorsrum, ett stort kök, stora fönster och ett plus skulle även vara om det fanns balkong/terrass.

På Kaserntorget 6 hittade vi den perfekta lokalen för Plint AB, där de i december 2024 flyttar in i byggnadens två översta planen, plan sex och sju, som motsvarar en yta om totalt 675 kvm. På plan 7 finns ett rymligt kök med pausyta och en vacker terrass som sträcker sig runt lokalen.

"Kaserntorget 6 har varit lite av en pilot för ett helhetsgrepp där vi erbjuder våra kunder en inflyttningsklar helhetslösning med trådlös uppkoppling, mötesteknik, larm- och brandskyddssystem, digitala nycklar och städning. Allt är på plats när kontraktet signeras, en helhetslösning för kunden med hållbarhetsfokus som resulterat i attraktiva kontorslokaler som håller över tid" säger Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd för Wallenstam

"Vi sökte ett kontor som passade ett modernt sätt att arbeta, där man kan jobba både hemifrån och på kontoret, med trivsel och en bra arbetsmiljö i fokus. Vårt nya kontor vid Kaserntorget erbjuder välanpassade ytor och ett centralt läge, precis det vi letat efter. Vi kan knappt vänta på att få flytta in och ser fram emot trevliga AW's på terrassen. Amanda från Croisette har varit väldigt hjälpsam och stöttande genom hela processen och lyssnat på våra behov" säger Ida Wassberg, Head of HR, Plint AB

Amanda Olofsson

Associate Leasing 076-110 27 52