Nybyggda klimatsmarta bostadsrätter på 86 resp. 104 kvadratmeter.

24 Bostadsrätter i Klågerup reserverade på rekordtid

24 Bostadsrätter som snart ska börja byggas på Tejarpsområdet i Klågerup reserverades direkt under Våningen & Villans säljstart. Den nedåtgående trenden på Klågerups bostadsmarknad ser ut att ha vänt efter många års stiltje.

"Succé är det minsta man kan säga", sammanfattar Johan Linde, VD för Våningen & Villan som sköter försäljning och marknadsföring av bostadsrätterna. "Vi attraherade köpare till alla bostadsrätterna redan på den första säljstartskvällen. Bostadsrätterna är yteffektiva och har många sovrum, något som efterfrågas av många köpare. Dessutom tycker allt fler som vill ha en ny bostad att bostadsrätten är en enklare boendeform. Den är också billigare jämfört med att köpa en tomt, bygga ett hus och anlägga en trädgård".

Bostadsrätterna kommer att uppföras vid Jakob Hanssons väg. 18 stycken på 86 kvadratmeter och resten på 104 kvadratmeter. När byggstarten går är inte bestämt ännu.

"De som ska flytta hit är främst familjer som inte bor i Klågerup idag. De vill ut från storstaden och uppskattar att läget är så bra med närhet till Malmö, Lund och Svedala", fortsätter Johan Linde.

Marken ägs av företaget Cityentreprenad. Företaget har mer mark i området och förhoppningen är att det blir en andra etapp. Försäljningsframgången har skapat ringar på vattnet och nu säljs även fler fristående tomter i området. Många inser helt enkelt storheten i lilla Klågerup!

Observera att nyheten har redigerats från sin ursprungliga form. I dagsläget finns ett fåtal hus kvar till försäljning.