Jenny Troedsson, teamchef på CRMK

CRM-Konsulterna expanderar och öppnar Kalmarkontor

CRM-Konsulterna (CRMK) växer och öppnar sitt första kontor utanför Stockholm i Kalmar. Jenny Troedsson är värvad som teamledare och nu rekryterar hon nya kollegor till det växande bolaget som vill stötta tillväxtföretag i Sydostregionen.

CRMK har växt stadigt de senaste åren och nu tar man steget att öppna ytterligare ett kontor för att erbjuda både medarbetare och kunder ännu större möjligheter. Valet föll på Kalmar som har en bred mix av verksamheter och ett strategiskt geografiskt läge som lett till att regionen bedömdes som viktig att växa i.

Nyligen värvades Jenny Troedsson som teamchef med placering i Kalmar, och nu sätter hon i gång processen med att aktivt rekrytera nya kollegor.

-Vi är väldigt glada att Jenny valt att börja arbeta hos oss på CRMK. Hon har lång och bred erfarenhet från såväl beställar- som konsultsidan – både av att leda team, driva framgångsrika kundprojekt och utveckla medarbetare. Hon är helt rätt person när vi nu ska anställa fler kollegor, växa bolaget och bygga kulturen på vårt nya kontor i Kalmar, säger Kathrine Hogseth, vd för CRMK.

CRMK är ett konsultbolag med cirka 35 anställda som sedan starten 2010 valt att uteslutande arbeta med Microsoft Dynamics 365 och Power Platform. Ett fokus som gett resultat: i somras fick fem medarbetare förnyat förtroende av Microsoft som MVP inom kategorin Business Applications. Dessutom utsågs CRMK förra hösten till Dynamics 365 Customer Engagement Partner of the Year av Microsoft Sverige.

Till kontoret i Kalmar söker man nu applikationskonsulter, lösningsarkitekter och projektledare.

-Jag ser oerhört mycket fram emot att arbeta med några av Sveriges, och även världens, kunnigaste experter på Dynamics 365 och Power Platform. Att vara otroligt kompetenta på de lösningar man skapar till kunderna och samtidigt ärliga med vad man inte erbjuder gör att CRMK levererar win-win till både våra kunder och till oss som arbetar här. Att jobba med de bästa på området i en dynamisk och lärande företagskultur lockade mig ombord och nu ser jag fram emot att rekrytera fler nyfikna och drivna kollegor, säger Jenny Troedsson, nytillträdd teamchef på CRMK.

Rekryteringarna startar direkt och trots att det råder viss kompetensbrist inom branschen är CRMK optimistiska över att rätt talanger ska fortsätta söka sig till bolaget på samma sätt som de gjort i Stockholm. Medarbetarna kan bo på olika platser i regionen men bör kunna vara på Kalmar-kontoret regelbundet. CRMKs kunder finns både lokalt, nationellt och globalt inom många olika verksamheter. En dag i veckan är vikt åt intern kompetenshöjning för att fortsätta ligga i framkant på marknaden.

-Vårt mål med kontoret i Kalmar är att expandera både i Sydostregionen och i hela landet. Vi siktar på att bygga upp en stor lokal kundbas! Med Jenny Troedsson på plats, och snart ett par kollegor till, ser vi fram emot att säkerställa att tillväxtbolag kan lyckas, avslutar Kathrine Hogseth.

Goda affärer bygger på goda relationer. CRM-Konsulterna (CRMK) har valt att arbeta uteslutande med Microsoft Dynamics 365 och Power Platform då vi tycker att de är de bästa systemen på marknaden. Vi brinner för att få kunder och organisationer att inse vilket otroligt värde som finns i den information de redan har. CRMK grundades år 2010 av Gustaf Westerlund, en av Sveriges mest namnkunniga experter på Microsoft Dynamics 365. Vi utmanar och vi utvecklar!

Microsoft Solution Partner - Business Applications
Dynamics 365 CE, Partner of the Year 2023 i Sverige