Cramo och JSB Gruppen förlänger strategiskt avtal

Cramo och JSB Gruppen förlänger strategiskt avtal

Cramo och JSB Gruppen har tecknat ett treårigt avtal genom vilket JSB är prioriterad kund och Cramo huvudleverantör av hela sitt sortiment till samtliga bolag inom JSB. Avtalet innebär en förlängning och utvidgning av ett redan etablerat samarbete.

JSB är ett företag inom bygg- och projektutveckling. De två affärsområdena Entreprenad och Byggservice finns främst i södra Sverige medan Trygga Boendet - ett standardiserat konceptbyggande för i första hand hyresrätter – finns i hela landet. Cramo bedriver uthyrning av maskiner, utrustning och flyttbara lokaler genom ca 100 depåer över hela Sverige.

”Jag är fantastiskt glad att vi kunnat träffa detta avtal”, säger Jonas Ohlson, Distriktschef Sydöstra Götaland i Cramo. ”Vi har redan haft en fantastisk utveckling tillsammans där JSB fördubblat sin omsättning till nära en miljard på några få år, samtidigt som deras volym hos oss nära femdubblats till en årstakt på uppåt 30 MSEK”.

Genom avtalet åtar sig Cramo att tillgodose JSB Gruppens hela behov inom samtliga produktområden i Cramo sortiment till en i förväg avtalad prismodell där JSB kan påverka prisbilden genom längden på hyrestiderna.

”Att vi förlänger avtalet och fördjupar vårt samarbete med Cramo visar väl tydligt att vi tycker att det fungerat bra och att vi ser att det ger oss en fördel i vår fortsatta expansion”, säger Petra Waltersson, Inköpssamordnare, JSB Gruppen.

Ytterligare information och frågor:
Jonas Ohlson, Cramo, Distriktschef Sydvästra Götaland
jonas.ohlson@cramo.com

Cramo är Sveriges största och Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster samt uthyrning av flyttbara lokaler. Cramo är verksamt i femton länder genom ca 330 depåer. Antalet anställda uppgick till ca 2.500, och den konsoliderade omsättningen till 652 miljoner euro under 2014.