BIFA väljer Cramo – tecknar nytt avtal för sina medlemmar

BIFA väljer Cramo – tecknar nytt avtal för sina medlemmar

Byggmästargruppen, Interfaber AB, mera känd som BIFA har valt att återigen teckna inköpsavtal med Cramo AB.

Sveriges enda rikstäckande samarbetsbolag för byggnadsentreprenörer, BIFA, förlänger samarbetet med Cramo och tecknar ett nytt inköpsavtal för sina medlemmar. Avtalet innefattar samtliga produkter och tjänster inom Cramos koncept över hela Sverige.

Tack vare gemensamma inköpsavtal och ett aktivt kunskapsutbyte i BIFAs stora nätverk gör man det enklare att skapa mervärde för både medlemmar och leverantörer; ”Resultatet blir högre effektivitet, lägre kostnader och långsiktiga relationer som gynnar båda parter” säger BIFAs VD Johan Landberg och fortsätter; ”vi har alltid haft en mycket bra relation med Cramo och vi fortsätter nu att utveckla den till gagn för alla våra medlemmar”.

Cramos Key Account Manager Dan Salomonsson ser avtalet med BIFA som en stor möjlighet; ”det här avtalet lägger grunden för att ta affären och samarbetet med BIFA och dess medlemmar till nästa nivå – vi är väldigt glada över att ha fått fortsatt förtroende och ser framemot bygga något bra tillsammans”.

Frågor kring avtalet besvaras av:

Kontaktuppgifter BIFA: VD Johan Landberg 070-316 39 26 johan.landberg@bifa.nu
Kontaktuppgifter Cramo: KAM Dan Salomonsson 070-628 21 35 dan.salomonsson@cramo.com

Cramo Group är Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster. Cramo är verksamt i 14 länder genom ca 300 depåer och 2.700 medarbetare. Omsättningen 2018 var 780 miljoner Euro. Cramo är börsnoterat på Nasdaq Helsinki Ltd.