Tennis mitt i den idylliska Hagaparken i Stockholm

Haga Tennis når nya höjder med 72% beläggning i maj

Sommarsäsongen har precis börjat, och med maj månads fantastiska sommarväder kan Haga Tennis rapportera imponerande resultat. Beläget i den idylliska Hagaparken i Stockholm, har anläggningen uppnått en beläggning på 72% under maj månad – en ökning jämfört med föregående år.

"Vi tycker att det flyter på bra för vår verksamhet. Vi har märkt att antalet företagsbokningar och spel på dagtid har ökat jämfört med tidigare år. Vi är också tacksamma för det bra samarbetet med Court22 och att de fortsätter leverera förbättringar av plattformen varje vecka," säger Mats Lindelöf, en av ägarna på Haga Tennis.

Inför sommarsäsongen 2024 bytte Haga Tennis till plattformen Court22. En särskilt uppskattad funktion är möjligheten för spelare att själva välja om de vill boka 60 eller 90 minuter. Enligt statistik över antal bokningar kan man se att många tennisspelare också vill boka 90 minuter och inte bara 60 minuter, vilket visar att funktionen med flexibla tider är viktig för en anläggning som Haga Tennis. Detta har inte bara optimerat beläggningen utan även minskat administrationen, vilket Haga Tennis ser som en stor fördel.

Haga Tennis ser fram emot resten av sommaren med stor entusiasm, då de noterar en positiv trend inom svensk tennis. Intresset för att delta i både organiserade träningar och spontanspel fortsätter att öka, vilket speglar en bredare uppskattning för sporten i hela landet.

Många är rädda att de ska tappa användare när de byter bokningsplattform, men Haga Tennis är exemplet på motsatsen. Det är roligt att vår satsning på att göra bytet så enkelt som möjligt för både hallägare och spelare fungerar. Haga Tennis är också måna om sina kunder och har gjort ett riktigt bra jobb med att informera om förbättringarna vid systembytet, säger Fredrik Hoel, VD för Court22.