Court22 säkrar över 20 miljoner i nytt kapital för expansion

Court22 säkrar över 20 miljoner i nytt kapital för expansion

Stockholm, 1 november 2023 - Court22, en ledande operatör av padel- och tennishallar, meddelar idag att man har framgångsrikt avslutat sin andra finansieringsrunda för året och totalt har man har säkrat över 20 miljoner kronor i nytt kapital. Investeringen kommer att användas för att fortsätta expandera Court22:s närvaro och erbjuda ännu bättre möjligheter för padel- och tennisspelare över hela landet.

Investeringen kommer från en rad framstående investerare, inklusive Peter Jidhe, en välkänd tv-profil, Jonas Eriksson, en investerare och fotbollsdomare, samt Stefan Bengtsson, en erfaren investerare. Dessa har visat sitt förtroende för Court22 och dess vision för att förbättra racketsportupplevelsen.

Det ökade kapitalet kommer att användas för att bygga och förbättra en innovativ digital plattform. Court22 kommer att utveckla fler funktioner som gör det enklare och roligare att spela racketsporter och driva hallar. Genom att erbjuda öppna matcher, ranking, turneringsstöd, americanos och lojalitetsprogram kommer padel- och tennisspelare att få ännu mer värde och engagemang genom denna investering.

Den innovativa digitala plattformen som Court22 fortsätter att utveckla kommer att revolutionera sättet hallägare och anställda hanterar sin verksamhet. Genom att automatisera och effektivisera administrativa uppgifter kommer plattformen att spara tid och göra det enklare att skapa fler aktiviteter och evenemang för spelare. Redan idag uppskattas den grafiska profilen, enkelheten och den tydliga översikten för bokningar som är världsunikt för Court22. Att spelaren behöver allt färre appar för att utöva sin sport uppskattas och med redan etablerade funktioner som inbyggt seriespel, valfri starttid och spellängd, inbyggd swish och delade betalningar har hallarna fått mycket nöjda kunder.

Court22 har redan etablerat sig som en pålitlig partner och en destination för sportentusiaster. Med denna investering kommer Court22 att expandera sin närvaro över hela Sverige men de flesta anläggningarna som börjar använda systemet den närmaste tiden finns i Stockholm, Skåne och Östergötland.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Hoel

fredrik@court22.com

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.