Gå direkt till innehåll
"Court22 når 100 000 användare och revolutionerar racketsportbranschen med dynamiska priser"

Pressmeddelande -

Stockholm, 9 februari 2024 - Court22, den nya racketsportmjukvaran, har nått en milstolpe med över 100 000 användare på mindre än ett år sedan den stora lanseringen. Med en ambitiös målsättning att nå en miljon användare inom ett år och bli marknadsledande i Sverige inom två år är Court22 på väg att förändra racketsportbranschen.

Court22 har imponerat på användare och branschexperter med sin snabba utvecklingstakt och kontinuerliga tillägg av nya funktioner. Varje vecka släpps innovativa verktyg som underlättar för både hallägare och padel- och tennisentusiaster.

En av dessa funktioner är dynamiska priser, vilket gör Court22 till den första i världen att erbjuda detta. Detta har resulterat i att under test skapa upp till 18 procents bättre beläggning inom padel och tennis och kommer att lanseras den 1 mars i Court22.

Vår moderna plattform gör det möjligt för oss att snabbt utveckla och implementera nya funktioner, säger VD Fredrik Hoel. Vi är inne i en fantastisk period och även om vi alltid strävar efter att nå framgång snabbare, så är vi nu i en takt som få kan matcha.

Trots viss frustration i tidigt stadie har Court22 lyckats vinna över sina användare genom att fokusera på förbättringar av befintlig funktionalitet. Nu är kunderna som bytt till Court22 de bästa ambassadörerna och intresset för mjukvaran är större än någonsin.

Court22 har redan etablerat sig som en pålitlig partner med bästa möjliga support och med användarvänlig mjukvara för racketsport. Med sitt engagemang för att förbättra spelupplevelsen och underlätta för hallägare, har Court22 blivit en central del av racketsportgemenskapen.

För att fortsätta växa och dominera marknaden planerar Court22 att först stärka den svenska marknaden genom att fokusera på förbättrad mjukvara. Därefter kommer de att börja etablera sig utomlands i samband med släpp av ny funktionalitet.

För mer information om Court22 och deras revolutionerande racketsportmjukvara, besök court22.com.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.

Fredrik Hoel

Presskontakt CEO 0721885788

En plattform för padel, tennis och andra racketsporter

Court22 är en bokningsplattform för racketsport där en användarvänlig spelamiljö och en tidseffektiv administrationssida kombineras. Med några få knapptryck har du som administratör lagt upp banor och priser, skapat ditt seriespel, hanterat aktiviteter och mycket mer. Som spelare får du en komplett plattform med grafisk banvy, möjlighet till delad betalning, valfri spellängd, inbyggd chatt etc. Välkommen till framtidens plattform för racketsport.

Court22

Forskargatan 3