Court22 släppte nytt gränssnitt innan sommaren

Padel- och tennisplattformen storsatsar

Borlänge, 29 augusti 2023 - Court22, en ny aktör inom boknings plattformar för padel- och tennishallar, meddelar att allt fler hallar går med i deras innovativa plattform och nu storsatsar de med nya investerare och internationalisering . Det är en positiv utveckling där spelare, investerare och hallägare visar stort intresse för vad Court22 har att erbjuda.

Sparar 100-tal admintimmar

I en utmanande tid för padelhallar i Sverige, har Court22 dykt upp som ett nytt alternativ. Plattformen erbjuder hallarna en helt ny lösning som sparar hundratals admintimmar och är mer kostnadseffektiv, med veckovisa utbetalningar istället för månatliga. "Det är viktigt för hallägare i dessa tider, men det som verkligen har lockat så många till oss är möjligheten att låta spelare dela betalningar, använda Swish, och själva välja starttid och speltid. Dessutom har vi integrerat seriespel med en enkel ombokningsfunktion," säger VD Fredrik Hoel.

Fredrik driver också sin egen padelhall och har grundat ett IT-bolag som fokuserar på management, utveckling och design. "Vi har kommit så långt eftersom vi förstår utmaningarna både för hallägare och spelare samt vikten av användarvänlig mjukvara."

"Padeldöden är egentligen en överetablering av padelhallar i Sverige och vår ambition är att bli en "padeldödsdödare" och hjälpa till att öka beläggningen för padel, tennis- och andra racketssportshallar genom att vi gör det enkelt att arrangera roliga aktiviteter," fortsätter Fredrik.

Court22 siktar på att bli marknadsledande i Sverige på bara några år. Redan nu planerar 70 hallar att ansluta under 2023. Plattformen kommer snart att erbjuda nya funktioner för öppna matcher, chatt, turneringar och utvecklar även funktioner för AI-analys, support, lojalitet och rankningssystem. Allt för att ge användarna en komplett app för padel, tennis och andra racketidrotter istället för att behöva använda 10 olika appar.

Investorerna och hallägarna har gett Court22 mycket positiv feedback. Efter sommarlanseringen har hallägarna fått nöjda kunder och investerarna tror på Court22:s framgång inom bokningsplattformar för padel- och tennishallar, inte bara i Sverige. Court22 planerar att ta in ytterligare 20 miljoner i ny finansiering under 2023 med fokus på internationell expansion. De har för närvarande 16 anställda och söker efter fler medarbetare, särskilt fullstack- och backendutvecklare.

Patrik Höök, som tidigare varit involverad i Globen Padel och e-handeln Padler.se, är ansvarig för försäljning i flera länder. Han berättar att företaget redan har utsett ansvariga för försäljningen i mer än 10 länder och förväntar sig spännande internationell tillväxt under 2024. I oktober i år lanseras företaget internationellt, med potentialen att nå 80 miljoner tennisspelare över hela världen och med en fördubbling av padel på bara tre år.

"Det är fantastiskt att arbeta med så erfarna och framgångsrika investerare, och både den svenska och internationella marknaden är mycket intressanta just nu," avslutar Fredrik.

För mer information om Court22 och deras bokningsplattform, besök www.court22.com."

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.