80-talet ringde när Countryside Hotels jubilerade

80-talet ringde när Countryside Hotels jubilerade

Countryside Hotels har firat 40-årsjubileum med 80-tals weekend för alla medlemshotell på Stufvenäs Gästgifveri. Den fullspäckade jubileumshelgen bjöd på allt från matvandring till nyponhotshots och spa. Dessutom prisades hotell som utmärkt sig under året som gått.

”Under de 40 år som gått har våra medlemshotell hanterat många omvälvande händelser, från djupa lågkonjunkturer till globala pandemier. Därför är vi oerhört stolta när vi nu ser tillbaka på fyra decennier av att inte bara hålla dörrarna öppna, utan också gå före när det gäller att utveckla upplevelser för människor som vill komma bort, ladda batterierna och få inspiration. Men vi tittade inte bara bakåt under helgen, vi lyfte också upp allt det fantastiska som görs nu för att skapa ännu fler upplevelser framöver,” säger Anna Övergaard, marknadschef på Countryside Hotels.

Anrik historia

Countryside Hotels startades 1983 av svenska ägare till mindre hotell, däribland Per Sandberg eller Klockar-Per som under lång tid ägt Klockargården vid Siljan. Den klassiska älgkronan i loggan togs fram för att skapa igenkänning hos utländska besökarna och Countryside Hotels blev snabbt uppskattade av utländska bokningsagenter, bland annat för att medlemshotellen svarade på bokningsförfrågningar via fax inom 24 timmar.

”Countryside Hotels hjälpte till att öppna upp smultronställen på den svenska landsbygden för både utländska besökare och svenskar som ännu inte utforskat andra delar av det egna landet,” säger Anna Övergaard.

Prisade hotell och eldsjälar

Under 40-årsgalan delades också ut ett antal priser till medlemshotell som utmärkt sig under året som gått.

Årets Countryside Hotel - Vadstena Klosterhotel

Årets uppstickare - Villa Brunnby

Årets innovatör - Stufvenäs Gästgifveri

Årets eldsjäl - Matilda Milton, Vadstena Klosterhotel

”Trots att vi nu har 40 år på nacken fortsätter våra medlemshotell att utvecklas och det kändes oerhört kul att uppmärksamma hotell som stått ut på olika sätt under året som gått,” säger Anna Övergaard.

Countryside Hotels grundades 1983 och ägs gemensamt av de ca 35 medlemsanläggningarna som alla ligger i natursköna omgivningar mellan Hälsingland i norr och Skåne i söder.  För mer information, besök gärna: www.countrysidehotels.se