Get To Know Me First - Molly Hammar featuring Julie Bergan & AWA

Molly Hammar hyllar kvinnor och singellivet i nya låten ’Get To Know Me First’ (feat. Julie Bergan och AWA)

Idag 14 augusti släpper Molly Hammar låten ”Get To Know Me First” som följer upp singeln ”Alone”. Budskapet i texten är att hylla kvinnor och att älska sig själv. Låten har Molly skrivit tillsammans med Benjamin Ingrosso, Mack (Zara Larsson) och Philip Holmgren, som också producerat. På singeln medverkar artisterna och vännerna AWA och Julie Bergan.

”Get To Know Me First” är en somrig upptempolåt med en svängig basgång och medryckande melodi. Tillsammans med Molly, Julie och AWAs röster förmedlar låten en känsla av systerskap och vikten av att stötta kvinnor, inte bara i sin närhet utan över hela världen.

– När jag skrev texten till ”Get To Know Me First” så började det som en hyllning till singellivet och att som kvinna samtidigt våga sätta gränser och inte ”settle for less”. Jag blev så glad när AWA och Julie ville vara med på låten då jag, dels tycker dom är grymma och dels vill att vi kvinnor fortsätter att peppa varandra ännu mer tillsammans. Det är en hyllning till oss kvinnor! säger Molly Hammar.

– ”Get To Know Me First” är en riktig feel good-låt och jag är stolt över att få sjunga den tillsammans med mina talangfulla tjejer Molly och AWA, säger Julie Bergan.

– “Get To Know Me First” gör mig glad! Den får mig att känna mig sexig, fri och mäktig, speciellt eftersom jag släpper låten med mina kvinnliga vänner. Och ja, jag måste påpeka att vi är kvinnor eftersom vi alltid jämförs med varandra i vår bransch. Jag är en stor förespråkare för självkärlek som är den viktigaste kärleken av dem alla. Jag hoppas att vi kan inspirera andra att älska alla delar av sig själv och inte låta sig förminskas av andra människor, säger AWA.

Norska artisten Julie Bergan har över 450 miljoner streams och nominerats flertalet gånger i norska Grammis. Nykomlingen AWA är signad till Columbia Records i England och utsågs nyligen till ”Artists to Watch 2020” av VEVO.

– Jag älskar att samarbeta med andra artister, men alla kvinnliga samarbeten känns extra speciellt för mig. Folk försöker alltid att ställa kvinnor mot varandra, när vi faktiskt känner tvärtom! Vi stöttar varandra och har varandras ryggar. Jag hoppas att den här låten kan inspirera andra kvinnor att inte vara rädda för att sätta sina egna gränser, att veta deras värde och också inspirera andra kvinnor att peppa och hylla varandra, fortsätter Julie Bergan.

Efter en tonårstid i musikbranschens strålkastarljus hittade Molly hem 2018 då hon släppte den kritikerrosade R&B EP:n ’Sex’ som handlar om kvinnlig sexualitet. Under 2019 visade den brittiska musikscenen sin kärlek för Molly då varenda singelsläpp spelades på engelsk radio på stationer som BBC Radio 2 och BBC Radio 1xtra. ’Get To Know Me First’ är efter ’Alone’ den andra singeln från Mollys kommande EP som släpps under hösten 2020. 2020 är Molly nominerad till ”Årets genombrott” i Rockbjörnen där hon också kommer uppträda på årets livesända version av galan den 23 augusti.

Följ Molly Hammar här:

Facebook I Instagram I Twitter I Spotify