Gå direkt till innehåll
Robert Åberg Koncern VD CoreChange Group, Johan Gerebro VD CoreChange Göteborg AB

Johan Gerebro utsedd till ny VD för CoreChange Göteborg och affärsområdet Tech

Vi är glada att meddela att Johan Gerebro, har utsetts till ny VD för CoreChange Göteborg samt affärsområdeschef för Tech. Johan kommer närmast från rollen som COO och vice klubbdirektör hos Frölunda Hockey och har en gedigen bakgrund inom IT och managementbranschen från Fellowmind, där han innehaft flera ledande positioner. Johan efterträder Gustav Enocksson som lämnar bolaget.

CoreChange har haft en fantastisk tillväxtresa de senaste åren. Koncernen har expanderat med nya bolag inom tech-området i både Stockholm, Malmö och Cluj, Rumänien, vilket har fördubblat vår omsättning. Det har gett oss större möjligheter att stötta och hjälpa våra kunder på flera nivåer – från strategisk planering till operativ optimering. Johans erfarenhet matchar perfekt vår strategi för att leda oss vidare på denna tillväxtresa.

Johan tillträdde sin nya tjänst den 12 augusti 2024.

Robert Åberg, Koncern VD:
“Johans omfattande erfarenhet kring försäljning och ledarskapsförmåga passar perfekt in i vår strategi för fortsatt tillväxt och innovation. Vi ser fram emot att se hur han kommer att bidra till vår framgång.”

Johan Gerebro, VD på CoreChange Göteborg och affärsområdeschef Tech:
“CoreChange Tech har ett fantastiskt team av konsulter och ledare, där vår styrka ligger i våra kompetenser och erfarenheter inom digital transformation och utveckling. Jag ser fram emot att tillsammans med hela Tech-teamet fortsätta utveckla vårt erbjudande till både kunder och medarbetare.”

Vi ser fram emot en spännande framtid med Johan vid rodret!

För ytterligare information kontakta:
  • Robert Åberg, Koncernchef och grundare, robert@corechange.se, 073-684 05 42
  • Johan Gerebro, VD CoreChange Göteborg & affärsområdeschef Tech, johan.gerebro@corechange.se, 0723050607