Copiax öppnar kontor i Skåne, Thomas Engström ansvarig Distriktssäljare

Copiax öppnar kontor i Skåne, Thomas Engström ansvarig Distriktssäljare

Thomas Engström ansvarar därmed för region Syd, vilket motsvarar Blekinge och Skåne. Kontoret kommer att vara placerat i Helsingborg. Thomas börjar sin tjänst i juni.

Thomas Engström har en lång bakgrund inom säkerhetsbranschen, och har i över 20 år drivit eget företag, Låsmekano Säkerhetscenter. Han har även jobbat som produktchef på Dormakaba och nu senast haft roller som projektledare, projektchef och säljare på Avarn Security Systems.

”Thomas erfarenhet av branschen och hans gedigna kunskaper inom olika yrkesroller, som Copiax har direkt kontakt med dagligen, är väldigt värdefullt för Copiax”, säger Kushtrim Bytyci, Försäljningschef på Copiax.

”Att Thomas dessutom är en driftig entreprenör gör att denna självständiga roll med stort kundansvar, passar honom”, fortsätter han.

”Jag har ju själv goda erfarenheter av Copiax från kundsidan, och vet därför redan en hel del om företaget och tjänsterna. Nu ska det bli roligt att kliva in och lära känna Copiax som arbetsgivare”, säger Thomas.

”Det som lockar med Copiax är både bolaget och tjänsten med nya utmaningar i kombination med en bransch som jag lever och andas sedan länge”, säger Thomas Engström.