*Foto Gian Prosdocimo

Copiax ökar tillgängligheten med förlängd öppettid och ny orderstoppstid

Copiax startar nya året med att utöka sina öppettider. Ny stopptid för fredagens orderläggning är nu klockan 16.00. Butiken i Kungens Kurva får också förbättrade öppnings- och stängningstider. Vardagar öppnar butiken redan klockan 6.30.

Den nya stopptiden innebär tre timmar till för att lägga sina beställningar en fredag, då tiden förut varit klockan 13.00. Större delen av Copiax affärer genomförs digitalt och därför kan beställningar göras dygnet runt via webbshop eller app. Orderstopp påverkar alltså tiden när dessa beställningar behandlas. Beställningar innan stopptiden kommer att behandlas samma dag och levereras som standard under nästföljande vardag.

För butiken i Kungens Kurva betyder de utökade öppettiderna en halvtimma tidigare start på dagen, klockan 6.30, och även senare stängning klockan 18.00. Detta med undantag för fredagar då butiken stänger klockan 17.00.

”Snabb tillgänglighet av våra produkter är av största vikt för oss och det här är ett steg av många för att öka servicegraden,” säger Ulrika Selendy, VD på Copiax.

Nya tider från 7 januari 2020

Orderstopp
Måndag – torsdag: kl. 16.45

Fredag: kl. 16.00 (Nytt)

Butiken i Kungens Kurva

Måndag - torsdag: kl. 6.30-18.00 (Nytt)

Fredag: kl. 6.30-17.00 (Nytt)

Copiax är Sveriges största grossist inom lås- och säkerhetssystem. En one-stop-shop med ett brett, kvalitativt och aktuellt utbud på närmare 40 000 produkter från mer än hundra varumärken. Med fokus på effektiva logistik-, lager- och leveranslösningar förenklar Copiax arbetet för professionella säkerhetsinstallatörer och bidrar till ett tryggare samhälle. Copiax grundades 1952 och ingår sedan 2008 Assa Abloy-koncernen.

Copiax ökar kraftigt inom dörrautomatik till följd av breddat sortiment

Copiax satsning på att bli heltäckande inom dörrautomatik ger uppåtgående siffror. Förra året, 2018, växte kategorin hela 33% och mot den senare delen av 2019 håller ökningen fortsatt i sig. ”Att kunna erbjuda en lagerförd bredd men även ett djup inom kategorin är värdefullt för våra kunder eftersom det innebär kort leveranstid”, säger Ulf Larsson ansvarig Inköpschef på Copiax.