Copiax ökar inom inbrottslarm, tar in utmanaren lares 4.0 från Extronic

Copiax ökar inom inbrottslarm, tar in utmanaren lares 4.0 från Extronic

Nu står det klart att Copiax kommer att sälja lares 4.0, en mångsidig plattform inkluderat inbrottslarm. ”Tillskottet lares 4.0 är mitt i prick vad gäller trenden av integrerade system - en riktig utmanare på marknaden med stort potential,” säger Mathias Karlsson produktchef på Copiax.  IoT-plattformen är integrerad med alla de största teknikerna och allt från installation till användning kan ske via app eller dator.

Utöver inbrottsskydd är lares 4.0 också ett system för övervakning, brandskydd, video och mycket mer. Eftersom IoT-plattformen är integrerad med KNX, C4, Creston, Google Home och Alexa kan den anpassas helt efter egna önskemål. Trots alla funktioner är systemet enkelt att driftsätta och är godkänt i larmklass 3.

För Copiax står inbrottslarm för en ökad försäljning från år till och år och det var på den vägen samarbetet myntades.

”Vi ser en ökning inom försäljningen av inbrottslarm och vill förstås fortsätta den positiva trenden och positionera oss ytterligare. Vi är alltid på jakt efter nya innovativa och multifunktionella lösningar. Våra kunder förväntar sig att vi kan ge dem ett komplett sortiment utöver de allra största systemen som är standard. Samarbetet med Extronic är en lösning vi tror mycket på då de har en gedigen kunskap inom elektronik och teknik och vi har en ledande ställning vad gäller försäljningen av den här typen av säkerhetsprodukter,” säger Mathias Karlsson.

”Med Copiax muskler vad gäller försäljningen och logistiken tror vi lares 4.0 kommer att ta den svenska marknaden med storm”, säger Daniel Dahlgren, VD på Extronic Elektronik.

Mathias Karlsson, Produktchef Copiax
mathias.karlsson@copiax.se