CMP flag

CMP och Mercedes-Benz Försäljning AB utökar samarbetet

Mercedes-Benz Försäljnings AB etablerar sig i hamnområdet i Malmö och stärker därmed samarbetet med CMP. Bolaget har tidigare hyrt utomhusytor av CMP och väljer nu att flytta verkstadsverksamheten till Frihamnen.

Redan 2017 ingick CMP och Mercedes-Benz Försäljnings AB ett service- och hyresavtal gällande 6 000 m2 utomhusytor. Nu förstärks relationen, när Mercedes-Benz Försäljnings AB flyttar del av sin verkstadsverksamhet för leveransservice från Fosie till CMP i Frihamnen i Malmö. Därmed erbjuds Mercedes-Benz bättre säkerhet, större ytor och bra förutsättningar att expandera sin verksamhet ytterligare med möjlighet att långsiktigt öka volymerna över Malmö.

- Vi är mycket nöjda över att utöka samarbetet med CMP, vi har nu en komplett lösning för leveransservice i anslutning till hamnen där en stor del av våra fordon ankommer. Med detta initiativ kan vi skapa yta för att bereda bättre kundflöde och fler nöjda kunder hos oss i Fosie, säger Mikael Olsson, VD, Mercedes-Benz Försäljnings AB.

- Det här är ett bra exempel på hur vi ser på gott samarbete och tät dialog med våra kunder. Mercedes-Benz kom till oss med en förfrågan och ett behov som vi tillsammans arbetat fram en god lösning på. CMP:s strategiska läge och möjlighet att uppbringa lokaler och yta, samt god infrastruktur och nätverk i hamnområdet kompletterar vårt erbjudande som Skandinaviens största bilhamn, säger Ann-Charlotte Halldén Åkeson, Key Account Manager, Copenhagen Malmö Port AB.

Mercedes-Benz nya lokaler invigs i dag, torsdagen den 26 april.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ann-Charlotte Halldén Åkeson, Key Account Manager, Copenhagen Malmö Port AB
E-post: anncharlotte.h.akeson@cmport.com, +46 (0)706- 92 42 67