Barbara, CEO

Ny vd och vice vd på CMP

Barbara Scheel Agersnap har utsetts till ny vd för Copenhagen Malmö Port AB, CMP. Samtidigt blir Jonas Arkestad vice vd.

Styrelsen för CMP har beslutat att utnämna Barbara Scheel Agersnap till ny vd för CMP. Barbara har sedan juni 2015 varit vice vd i CMP. Bolagets CFO, Jonas Arkestad, tar över rollen som vice vd och behåller sin tjänst som CFO.

- Vi är glada över att Barbara har accepterat rollen som vd för CMP. Med Barbara får vi en person som har såväl strategisk som operationell kompetens. Barbara kan branschen och har samtidigt förmågan att tänka i nya banor. Detta är viktigt i en värld med stora förändringar, så att man ligger i framkant i utvecklingen, kommenterar CMP:s ordförande Mads Lebech.

- Jag är glad för det förtroende styrelsen visar mig. Efter mina två år som vice vd känns det både roligt och utmanande att axla rollen som vd. Vi har en fantastisk verksamhet och ett bra strategiskt läge i Östersjöregionen med stora möjligheter. Jag ser fram emot mitt nya uppdrag och att tillsammans med organisationen fortsätta utvecklingen av CMP som en ledande hamn även i framtiden, säger Barbara Scheel Agersnap, vd för Copenhagen Malmö Port AB.

Förändringarna inom CMP träder i kraft omgående.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Barbara Scheel Agersnap, CEO, Copenhagen Malmö Port AB
E-post: barbara.agersnap@cmport.com, telefon: +46 (0)40 680 41 00
Ulrika Prytz Rugfelt, PR & Corporate Communications Manager, Copenhagen Malmö Port AB
E-post: ulrika.prytz@cmport.com, telefon: + 46 (0) 702 52 00 98

Om Copenhagen Malmö Port
CMP, Copenhagen Malmö Port, är en av de största hamn- och terminaloperatörerna i Norden samt en av de största kryssningsterminalerna i norra Europa. CMP är en av 83 europeiska core ports, som av EU anses vara särskilt betydelsefulla för utvecklingen av de nya transportkorridorerna i Europa.