Flag

Mercedes och CMP i ny affär

Mercedes Benz Försäljnings AB i Malmö och CMP har skrivit avtal rörande hyra av utomhusyta samt bilhantering/serviceavtal.

Mercedes Benz har behov av uppställningsytor i Malmö och ökad säkerhet för sina person-, transport- och lastbilar. Totalt handlar det om en yta på cirka 6 100 m2.

- Vi gläder oss åt att kunna säkerställa Mercedes behov av både ytor och service, där CMP har fått möjlighet att erbjuda en helhetslösning. Som Skandinaviens största bilhamn har vi stor erfarenhet och kan garantera en effektiv bilhantering i kombination med hög kvalitet och säkerhet, säger Ann-Charlotte Halldén Åkeson, Key Account Manager, Copenhagen Malmö Port AB.

- Vi har länge efterfrågat en helhetsleverantör som både kan hantera och lagerhålla våra bilar och det har vi hittat i CMP. Den lösning som CMP erbjuder med sin erfarenhet och kompetens är precis det vi efterfrågat och håller en kvalité som matchar vårt varumärke, säger Per Håkansson, Servicemarknadschef, Mercedes-Benz Malmö

Avtalet sträcker sig över en femårsperiod och trädde i kraft under september.