NYK Group

CMP har mottagit utmärkelse från NYK Group

Copenhagen Malmö Port, CMP, mottog den fina utmärkelsen ”Certificate of zero Damages FY2016” som en bekräftelse på att skadenivån för bilhanteringen i Malmö är i princip noll. Detta uppmärksammades vid NYK Group Europe Ltd RORO Division årliga kvalitetskonferens i Zeebrugge tidigare i veckan.

– Vi är naturligtvis väldigt glada över utmärkelsen. CMP har höga ambitioner när det gäller att minimera skadenivåerna i bilhanteringen. Det känns fantastiskt att det hårda arbete och den kvalitetssäkring vi har på terminalen också ger resultat. Skadenivån totalt sätt för de nästan 400 000 bilar CMP hanterar årligen uppgår till 0,003 %. Det är också glädjande att NYK Group också har samma ambitioner och värdesätter det arbete vi gör. Det gör oss så stolta, säger Povl Dolleris Røjkjær Ungar, COO, Port & Terminal Operations, Copenhagen Malmö Port AB.