COPA-DATA visar Multi-Touch för operatörspaneler på Scanautomatic i Göteborg 9-11 oktober

Under årets största automationsmässa är givetvis COPA-DATA med och och ställer ut. Bland nyheterna som vi visar är helt nya zenon 7, marknadens modernaste och mest skalbara SCADA/HMI.

En nyhet i zenon 7 är möjligheten att använda Multi Touch-teknik. Vi känner igen den från våra smarta telefoner där vi kan zoom, panorera, dra och släppa med intuitiva och ergonomiska rörelser.

Vi visar också vårt nya koncept för en skalbar utvecklingsplattform som sammanför utvecklingen av automationslösningar från sensor till ERP i ett och samma verktyg. Med nya zenon Operator finns utvecklingsverktyg för enklare HMI-applikationer. zenon Supervisor är ett avancerat SCADA för datainsamling, presentation och lagring. zenon Logic är den integrerade utvecklingsmiljön för PLC med standardiserad programmering enligt 61131-3. zenon Analyzer är en avancerad Historian byggd på Microsoft SQL Server 2012 och Microsoft Reporting Services tillsammans med våra 300 olika drivrutiner får industin tillgång till en komplett informationslösning som spänner över hela produktionskedjan.

Vi visar också vår plattform för LEGO - zenon Science Package. Med denna kan får du en komplett automationsstudio baserad på LEGO NXT 2.0. Med utveckling i zenon Logic, en komplett 61131-3 soft PLC för LEGO NXT 2.0 controllern, och zenon Supervisior SCADA får du en helt integrerad automationsstudio. Lego Science Package är kostnadsfri.

Du hittar oss i monter B03:61

COPA-DATAs distributionsnätverk inkluderar dotterbolag i hela Europa samt USA och stora delar av Asien.  I dagsläget finns fler än 80 000 installationer av zenon inom områden som fordons-, kraft-, livsmedel-, läkemedels- och annan tillverkningsindustri.