Omsättningsrekord i november

Convini slår omsättningsrekord och gör bästa månaden någonsin i november

Svenska familjeföretaget Convini växer fortsatt och stärker sin position som marknadsledande leverantör i Europa av obemannade måltidsbutiker och kaffelösningar till arbetsplatser. Färska siffror visar att november 2023 är den bästa månaden någonsin i företagets historia med över 147 000 handlande konsumenter och en omsättning på över 40 miljoner kronor enbart i Convinibutikerna. Under den gångna månaden öppnade dessutom Convini den 2000:e butiken i Sverige.

Även Convinis andra affärsområde inom kaffelösningar visar stark utveckling där november 2023 blev den bästa månaden någonsin med en tillväxt på 17 procent jämfört med samma månad förra året.

- Fler och fler spenderar alltmer tid på arbetsplatserna jämfört med hemmaarbete, en starkt bidragande orsak till att vi nu slår omsättningsrekord för både vårt mat- och kaffeerbjudande. Dessutom tror vi att prisutvecklingen när det kommer till att äta ute eller ta en kaffe på stan, gör att fler nu ser sig om efter mer prisvärda alternativ, säger Mats Palmquist, VD på Convini.