Conversion Manager - ett glödhett yrke

När Lukas gick utbildningen var han marknadsansvarig för tidningen M3. Efter utbildningen fick han tjänsten som Head of Digital Marketing för samtliga konsumentvarumärken på IDG.

På frågan om han tror att utbildningen har hjälpt honom i karriären, så svarar Lukas att det nog var hans mindset som var den främsta orsaken till att han fick sin nya tjänst, men att utbildningen gav honom verktyg och en metodik i hans konverteringsarbete.

Just nu håller en andra kull conversion managers på att utbildas, och den 6 mars startar den tredje omgången av kursen.

Läs hela intervjun med Lukas Löfgren

Läs om Conversionistas utbildning Conversion Manager

• Webbmedia

• conversion manager
  • webb
  • online marketing
  • konverterting
  • konverteringsoptimering
  • conversion rate

Konverteringsoptimering det "nya svarta" i webbsverige

Webbsverige befinner sig i en yra just nu, alla pratar om CRO: Conversion Rate Optimization, eller konverteringsoptimering på svenska. Men vad är det? Och det finns en mörk sida av CRO...

Digital Conversion Manager - Ny utbildning från Conversionista

Att öka konverteringen och göra bättre affärer är den viktigaste investeringen för en digital verksamhet. Att få besökare till att bli kunder är en egen och mycket svårt konstart. Därför lanserar nu Conversionista utbildningen till Digital Conversion Manager. Deltagarna kommer att lära sig "allt de behöver veta" för att styra sina besökare till avslut.

1 plats kvar - Vem blir Conversion mastermind 1 okt?

Är det äntligen din tur? Conversion Manager är succé-utbildningen som över 9 tillfällen gör dig till Conversion Pro - ditt företags konverteringsguru. Konvertera besökare online, alltså. Conversionista har utbildat över 100 personer bl.a. från Google, Telia, Ving, Aftonbladet, Nordea, IF, Eniro, ATG, Metro mfl. Det finns 1 plats kvar till höstens kurstillfälle - Är det din tur?

Conversion Manager - Lär dig tjäna mer på din sajt!

Conversionista utbildar Conversion Managers och efterfrågan av yrket har aldrig vart högre på arbetsmarknaden. Som Conversion Manager säljer du mer online, genom att analysera och förstå vart en sajt läcker, dvs tappar potentiella kunder, samt med hypoteser skapa A/B-tester som optimerar och ökar konverteringen. 26e februari startar 5e omgången av utbildningen. Anmälan är öppen NU!

Avancera till Conversion Manager - Få platser kvar!

Utbilda dig till Conversion Manager hos Conversionista och lär dig att sälja mer online! Först till kvarn - nästa kursstart 26 feb är snart fullsatt. Igen. Du lär dig: - Hur dina användare tänker på din sajt - Att analysera var dina besökare försvinner - Hur du fångar upp och övertygar besökare - Skapa solida och mätbara förbättringshypoteser - Mäta och A/B-testa dina hypoteser