Grillsäsongen är äntligen igång – här är årets bästa gasolgrillar från budget till lyx

Nu när vårsolen börjar värma och dagarna blir längre, är det många som längtar efter att damma av grillen och njuta av god mat utomhus. För att kickstarta grillsäsongen har grillexperterna på Gasolgrill.com samlat tre fantastiska grillar som passar alla smaker och budgetar. Från prisvärd allroundprestanda till den absoluta lyxklassen.

Metalcraft Aurora kol- och gasolgrill – Det bästa budgetköpet

Metalcraft Aurora representerar det ultimata budgetköpet för alla som vill njuta av grillningens mångsidighet utan att lämna ett stort hål i plånboken bakom sig. Denna grill kombinerar fördelarna med både gasol- och kolgrill i en och samma enhet, vilket erbjuder en anpassningsbar matlagningsupplevelse för alla tillfällen. Till ett oslagbart pris (4 988 kr) får du tillgång till två separata grillskålar och två rostfria huvudbrännare kompletterat med en kraftfull sidobrännare som möjliggör enkelt tillagning av tillbehör och såser.

Metalcraft Aurora är inte bara flexibel utan också ytterst praktisk. Den är utrustad med robusta grillgaller i gjutjärn som är perfekta för att ge den där eftertraktade grillränderna och aromen som bara riktig grillning kan erbjuda. Med Piezotändning för gasolgrillen och en justerbar höjd för kolgrillens galler, som manövreras med en vev, är det enkelt att anpassa grillningen efter rådande behov. Dessutom garanterar inbyggda termometrar på båda grillarna optimal temperaturkontroll, vilket säkerställer perfekta resultat varje gång.

Med en generös grillyta på 100 x 42 cm och praktiska avlastningsbord på sidorna, erbjuder Aurora gott om utrymme för att förbereda och grilla stora mängder mat. Trots sin robusta konstruktion är grillen lätt att förflytta tack vare sin genomtänkta design och hjul, vilket gör den till en idealisk lösning för både stora som mindre ytor.

Weber Genesis E-310 GBS – Mellanklassens vinnare i år efter år

Weber Genesis E-310 GBS står ut som den bästa grillen i mellanklassen och det är inte svårt att förstå varför. Denna gasolgrill med sin enastående prestanda är inte bara en oberoende testvinnare från tidigare år utan den tar även hem priset i mellanklassen även denna grillsäsong. Utrustad med tre högkvalitativa brännare i rostfritt stål, levererar Genesis E-310 GBS en jämn värmefördelning över hela grillytan, vilket garanterar perfekt tillagade rätter varje gång.

Ett av de mest framträdande dragen hos denna grill är Weber's Gourmet BBQ System (GBS) grillgaller. Dessa galler är tillverkade i porslinsemaljerat gjutjärn, vilket inte bara håller värmen exceptionellt väl utan också ger köttet de där karaktäristiska och eftersträvade grillränderna. Grillen är dessutom kompatibel med iGrill 3-teknik, vilket möjliggör trådlös temperaturövervakning via en app. Detta gör det enkelt för grillmästaren att hålla koll på matens temperatur utan att ständigt behöva lyfta på locket.

Designmässigt är Genesis E-310 GBS både stilren och funktionell. Med inbyggd termometer, lättåtkomlig fettuppsamling och slitstarka hjul är denna grill inte bara lätt att använda utan även enkel att underhålla. Dessutom, med avlastningsbord på båda sidor, ger den gott om utrymme för förberedelser och tillbehör, vilket ytterligare understryker dess användarvänlighet och flexibilitet.

För den som söker en högpresterande, hållbar och användarvänlig gasolgrill, är Weber Genesis E-310 GBS till 13 999 kr det självklara valet i mellanklassen.

Weber Summit E-670 GBS – Den ultimata grillupplevelsen är här

Weber Summit E-670 GBS är den definitiva grillen i lyxklassen, skräddarsydd för den passionerade grillmästaren som inte nöjer sig med något mindre än det absolut bästa. Denna imponerande grill har sex mäktiga brännare i rostfritt stål, vilket säkerställer en överlägsen och jämn värmefördelning över den enorma grillytan på 80,5 x 49 cm. Varje måltid tillagas perfekt tack vare denna kraftfulla och flexibla värmeinfrastruktur.

En av de mest framstående funktionerna hos Summit E-670 GBS är dess mångsidighet. Grillen är utrustad med en bakmonterad, infraröd rotisseribrännare, vilket gör det möjligt att tillaga hela kycklingar eller andra stora rätter med en autentisk rostad finish. Tillägget av en röklåda och en dedikerad rökbrännare i rostfritt stål gör det även möjligt att experimentera med rökt mat för ännu fler kulinariska möjligheter.

Dessutom är Summit E-670 GBS utrustad med Gourmet BBQ System-grillgaller i rostfritt stål, en Sear Station-brännare för att skapa den perfekta stekytan, samt en värmehylla för att hålla maten varm. Detaljer som belysta handtag och kontrollvred underlättar grillningen under kvällstimmarna, medan den inbyggda termometern i locket ger exakt temperaturkontroll.

Summit E-670 är inte bara kraftfull och mångsidig utan även enkel att använda och förflytta, trots sin imponerande storlek och vikt. Dess premiumdesign och konstruktion reflekterar dess status som den bästa grillen i lyxklassen, vilket gör den till en oslagbar investering för seriösa grillentusiaster. Smakar det så kostar det, 43 999 kr närmare bestämt, men då får du även en lyxgrill som har allt och lite till.

Om säsongens alla grillar, utekök och grilltillbehör på Gasolgrill.com

*I pressreleasen finns sponsrade länkar