Consivo Group AB, 559027-2059

Pressmeddelande 23 augusti 2021

Marie Malmqvist ny VD för AB Tage Lindblom

Marie Malmqvist tillträder den 23 augusti 2021 som VD för AB Tage Lindblom. Marie tar över efter Pål Netsman som varit tillförordnad VD, och som även är VD och Koncernchef för Consivo Group. Marie Malmqvist kommer närmast från en central ledarroll inom kategori & inköpsorganisationen hos restaurang- och storköksgrossisten Menigo och har tidigare haft ledande befattningar inom ICA Sveriges affärsområden, kategori & inköp samt logistikutveckling.

”Jag är mycket glad att välkomna Marie till Tage Lindblom. Med sin kompetens, ledaregenskaper och gedigna erfarenhet inom livsmedelsbranschen, och storhushållssektorn specifikt, kommer hon spela en central roll i Tage Lindbloms och Consivokoncernens fortsatta tillväxtresa.”, säger Pål Netsman, Koncernchef Consivo Group.

Stockholm 23 augusti 2021

Pål Netsman

VD och Koncernchef Consivo Group

Vid eventuella frågor kontakta:

Pål Netsman, VD och Koncernchef Consivo Group, +46 705 12 97 75

Om Tage Lindblom

I snart 100 år har vi på Tage Lindblom jobbat med att öka tillgängligheten av eftertraktade livsmedelsprodukter från hela världen på den svenska marknaden. En stor del av vårt sortiment är växtbaserat och ekologiskt, vilket gör att vi ligger väl positionerade i rådande trender. Vi förser svensk restaurang- och storköksmarknad samt livsmedelsindustri med ett brett sortiment av bra och funktionella livsmedel. Vi är mycket stolta över att våra produkter serveras på skolor, sjukhus, äldreboenden, restauranger, hotell och caféer runt om i hela Sverige varje dag.

Vårt sortiment utgörs i första hand av kolonialvaror, ost och mejeriprodukter och våra produkter finns hos de flesta av landets restaurang- och storhushållsgrossister. Vi omsätter ca 500 Mkr, har 24 anställda och är en del av Consivo Group.

Om Consivo Group

Ämnen

Consivo är en bolagsgrupp inom försäljning och marknadsföring av dagligvaruprodukter i Norden. Genom våra bolag erbjuder vi kommersiella tjänster till varumärkesägare och producenter. Tjänsterna omfattar bland annat införsäljning, säljbearbetning, produktexponering och distributörsupplägg i kanaler där dagligvaror säljs. Vi marknadsför också produkter under egna varumärken, i huvudsak till foodservice-marknaden. Koncernen har ca 900 medarbetare verksamma genom 16 bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med en total omsättning på ca 1,1 Mdsek. www.consivo.com

Consivo Group AB