Consid tar plats i EPiServers innersta krets

EPiServer har utvecklat ett Partner Inner Circle Program (PIC) där Consid är en av några exklusivt utvalda partners att ta plats. Inom ramarna för PIC kommer strategiska frågor gällande EPiServers produkt, partnerprogram och experttjänster diskuteras.

Consid har sedan många år ett etablerat partnerskap och nära samarbete med EPiServer. Genom sin plats i PIC kommer Consid vara med och bidra till utvecklingen av plattformen och vara en part i diskussionen om strategiska frågor som rör produkten.

Peter Bäckrud, som är regionansvarig på Consid, är Consids representant i PIC. Han ser stora möjligheter i uppdraget,

– Vi är givetvis hedrade över att få ta plats i EPiServers Partner Inner Circle. Vi ser detta som en stor förmån och ett ypperligt tillfälle för oss att påverka, utveckla och bli ännu bättre. Samtidigt stärker det vår position som digital strategisk rådgivare gentemot våra kunder.

• jönköping
  • värnamo
  • växjö
  • episerver

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 400 miljoner kronor för 2015. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 250 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33