© GettyImages

Conrads årsredovisning 2020 visar det bästa resultatet någonsin

I maj publicerades Conrad Skandinaviens årsresultat från i fjol. Sammanlagt går Sverige och Danmark plus åtta miljoner kronor, med en total omsättning på 184 miljoner kronor. Resultatet är en avsevärd ökning gentemot tidigare år och det bästa som elektronikföretaget haft sedan dess etablering i Sverige 2005 och Danmark 2012.

När Conrad Skandinavien började etablera sig tillhandahöll elektronikföretaget främst elektronikprodukter åt kunder med ett särskilt fokus på B2C med teknikprodukter för teknikentusiaster inom både hemelektronik och hobby. För cirka tre år sedan togs beslutet att byta riktning och därmed satsa mer på B2B-kunder. Sedan dess har Conrad uppdaterat sin plattform och utökat sina tjänster till att bland annat erbjuda företagskunder smidiga inköpslösningar, teknikprodukter i utbildningssyfte och kabelmonteringstjänster. Trots den pågående pandemin har det senaste året varit det mest gynnsamma för elektronikföretaget och det ökade fokuset på B2B-kunder är enligt Jacob Romberg, Director of Marketing and Operations på Conrad Skandinavien, en stor anledning till fjolårets framgångsrika resultat.
– Vi är otroligt stolta över att vi har lyckats växa i en svår tid. Vi har investerat mycket i vår nya Sourcing Platform där man enkelt och snabbt hittar produkter, tjänster eller individuella lösningar, vilket gör att det känns extra roligt att vårt hårda arbete nu har genererat goda resultat, säger Jacob Romberg

Conrad satsar på tillväxt även 2021
Under 2021 har Conrad sett en likvärdig positiv utveckling som under fjolåret. Elektronikföretaget kommer nu att fortsätta på samma spår och fokusera extra mycket på försäljning mot företag och utveckling inom området, men även på att upprätthålla sin produktförsäljning mot B2C-kunder.
– Målet är att fortsätta med vår strategi, vi kommer att fortsätta erbjuda service, elektronik och komponenter till företag i Skandinavien på en hög nivå. Sedan hoppas vi naturligtvis att vi ska lyckas nå ännu bättre resultat i år och än så länge är vi en god bit på vägen, avslutar Jacob Romberg.

För att läsa mer om Conrad och deras utbud, klicka här.