65 W USB-laddare med GaN-teknik från hama möjliggör en snabb men batterisparande uppladdning genom Power Delivery eller Qualcomm® Quick Charge™-teknik 2.0/3.0. Foto: hama

USB-snabbladdare med GaN-teknik

Strömförsörjning till smartphones och surfplattor med USB-C- och USB-A-port via eluttaget

• Upp till 60% mindre än konventionella laddare
  • 65 watt uteffekt med USB-C
  • Maximal effektivitet med minimal värmeproduktion

Conrad erbjuder 65W USB-laddare med hög kvalitet och prestanda, från tillverkaren hama. Snabbladdaren passar utmärkt för användare av smartphones, surfplattor, notebooks och konsoler samt IT-administratörer och IT-avdelningar på företag och verksamheter.

”Användare inom B2B- eller B2C-sektorerna har vanligtvis fler än en enhet med USB-port och vill ofta kunna ladda flera enheter snabbare med en enda laddare. För att möta detta krav erbjuder vi nu USB-laddare från hama med USB-C- och USB-A-portar i vårt sortiment, säger Maximilian Ram, Senior Expert Product Manager, Conrad Electronic.

Den innovativa strömförsörjningslösningen innehåller halvledarkomponenter i galliumnitridteknik (GaN), som ger maximal effektivitet och minimal värmeproduktion samtidigt som den har en kompakt design och låg vikt. Jämfört med konventionella laddare är enheterna från hama upp till 60% mindre och är bara ungefär lika stora som två tändsticksaskar.

Laddaren är utrustad med Power Delivery och Qualcomm® Quick Charge™ 2.0/3.0-teknik som möjliggör dubbelt så snabb laddning som enheter med konventionella laddningstekniker. USB-laddaren är kompatibel med alla versioner av Power Delivery och Qualcomm® Quick Charge™ 3.0-teknik.

Daniel Langer, sortimentschef på hama, sammanfattar USB-laddarnas intelligenta funktioner: “Enheter som ansluts till USB-laddaren känns automatiskt av och laddas optimalt med en garanterat maximal uppladdningshastighet. Detta sparar på batteriet och förlänger dess livslängd. Överladdnings-, överspännings- och kortslutningsskydd säkerställer intelligent och säker laddning. En LED-display visar information om den aktuella enhetens status.”

En maximal utgångseffekt på 65 watt (USB-C 65 watt PD, USB-A 19,5 watt QC 3.0) och inkommande spänning eller ström på 12 V/3 A, 15 V/3 A, 20 V/3,25 A, 3,6 till 6 V/3 A, 5 V/3 A, 6 till 9 V/2 A, 9 till V/1,5 A, 9 V/3 A är specificerat. Inspänningsområdet är 100 till 240 V vilket gör att USB-laddaren kan användas i hela världen tillsammans med en landspecifik adapter.