Den nya IR-kameran från FLIR, E8 PRO, erbjuder innovativa funktioner för exakta mätningar och omfattande utvärderingar.

Med E8 PRO™, den nya IR-kameran från FLIR, missas inga brännpunkter

Den nya värmekameran i Pro-serien med Ignite™ Cloud gör arbetsflödet enklare, snabbare och mer exakt, från inspelning till utvärdering.

• Detaljerade värmebilder tack vare multispektral avbildning
  • Enklare analys av resultat via pekskärm
  • Snabbare delning och lagring via molnet

Värmekameror fyller en viktig funktion vid inspektion, underhåll och testning av byggnader och system: Med hjälp av professionella värmebilder kan potentiella skador identifieras i god tid och kostsamma störningar förhindras. Den nya infraröda kameran E8 PRO™ från FLlR finns nu på Conrad Sourcing Platform.

Informativa bilder

IR-bilderna ger viktig information för att kunna lokalisera elektriska, mekaniska och strukturella problem. Ju mer detaljerade foton, desto bättre kan de utvärderas. Den imponerande kvaliteten på bilderna som skapats med FLIR MSX® (Multi-Spectral Dynamic Imaging) gör att potentiella komplikationer kan identifieras. Förestående produktionsstopp kan på så sätt förebyggas. E8 Pro analyserar även det aktuella ämnet "energieffektivitet i byggnader".

Processoptimering genom 3,5-tums pekskärm

FLIR E8 Pro hjälper aktivt till med resultatanalysen: Pekskärmen gör att information direkt kan tillfogas bilder och strömmande videor. Skärmen på E8 Pro har ytterligare en styrka: 1-touch nivå/span-funktionen låter dig, med en tryckning, välja ett litet område i värmebilden. Kameran justerar sedan automatiskt nivån i det området utifrån värmekontrast. En praktisk funktion som eliminerar behovet av manuell inmatning.

Datautvärdering i teamet

För omedelbar säkerhetskopiering av bilder och information på plats har FLIR E8 Pro ett internt minne. Tack vare WLAN-anslutningen öppnar sig ytterligare möjligheter: All data kan lagras direkt i FLIR Ignite-molnet och delas med andra. Rapporter förenklas avsevärt - både vad gäller utvärdering och datadelning - med FLIR Ignite Cloud och FLIR Thermal Studio Suite.

Alltid uppdaterad

FLIR E8 Pro får via nätet automatisk tillgång till vidareutvecklad programvara. Over-the-Air-uppdateringar (OTA) förser kameran med aktuell firmware. I digitaliseringens tidevarv är det viktigt att alltid vara tekniskt uppdaterad.

Mer information om nya FLIR E8 Pro här.