Pressmeddelande -

Hitta rätt bilförsäkring och spara tusentals kronor - Compricer.se först i Sverige med jämförelsetjänst för bilförsäkringar

Kostnaden på en bilförsäkring för en vanlig bil av mellanklassmodell kan skilja tusentals kronor mellan bolagen som det är idag. Det kan även skilja mycket mellan självrisk och villkor mellan de olika försäkringsbolagen. Många konsumenter har idag svårt att på ett enkelt sätt jämföra bilförsäkringar innan de väljer vilket bolag de ska försäkra bilen hos.

”Att jämföra försäkringar har tills idag varit i stort sett omöjligt för de flesta av oss”, säger Jakob Tolleryd, VD på Compricer. ”Dels är det svårt och tidskrävande att hitta rätt information, dels är det svårt att jämföra den information man får från försäkringsbolagen.” ”Det kan skilja tusentals kronor på bilförsäkringen beroende på vem man är, var man bor och vilken bil man vill försäkra”, säger Jakob Tolleryd. ”Det har dock tills idag varit väldigt svårt som konsument att hitta det optimala försäkringsbolaget med bäst pris och villkor eftersom det är väldigt liten transparens mellan bolagen. I dagsläget är det i stort sett omöjligt för en vanlig konsument att få en överblick över marknaden.”

Compricers nya försäkringstjänst omfattar hela nio försäkringsföretag, varav marknadens största bolag som Folksam, If, Länsförsäkringar och Trygg Hansa är med. På Compricer.se hittar man utöver pris också information om villkor, såsom självrisker, försäkringsomfattning och övriga information från de olika försäkringsbolagen. Konsumenterna är de stora vinnarna men även försäkringsbolagen får genom Compricer.se en ny möjlighet att presentera sina försäkringar och villkor. Ett av de bolag som finns med på Compricer.se är nystartade Atava, som bara finns på nätet. ”För Atavas del välkomnar vi Compricer.se försäkringstjänst”, säger Martin Jeppsson, chef för Atava. ”Vi tycker det är bra att det blir en transpararens mellan olika försäkringsbolag, både när det gäller pris och villkor. Vi riktar oss till en aktiv målgrupp som använder nätet för sin privatekonomi. Med våra produkter och villkor kommer vi att ligga bra till i jämförelserna.”

För ytterligare information, kontakta: Jakob Tolleryd, VD, Compricer.se

Tel. 0709-642380, mail jakob@compricer.se