Philippe Suhard (Compricer) och Annika Saramies (Gofido)

Gofido nytt alternativ till din hemförsäkring - hos Compricer.

Nu lägger vi på Compricer till Gofido som nytt möjligt val för dig som söker en försäkring anpassad efter dina behov och där du bara betalar för det du behöver. Gofido erbjuder en smart och aktiv hemförsäkring där du får en rekommendation utifrån vad som passar dig bäst, eller så bygger du ihop en egen hemförsäkring med dina val. Bolaget har funnits sedan 2019 och är grundat av den tidigare Avanzakvartetten Annika Saramies, Stefan Mahlstein, Claes Hemberg och Gertrud Hack.

Med Gofido får du nu upp till 8 olika erbjudanden varje gång du söker efter en prisvärd hemförsäkring”, säger Philippe Suhard, Affärsområdeschef Bolån & Försäkring på Compricer.

Compricer är en av Sveriges ledande jämförelsetjänster för privatekonomi. Varje dag hjälper Compricer tusentals kunder att jämföra, byta och spara pengar på sina försäkringar, bolån, privatlån och elavtal.

”När vi startade Gofido så gjorde vi det för att försäkringsbranschen stått stilla allt för länge och för att försäkringskunden hamnat i kläm. Att nu fler får tillfälle att ta del av våra 30-50 procent lägre priser och lättare kan få rätt försäkring är givetvis mycket glädjande och något jag hoppas ska uppskattas av Compricers besökare”, säger Annika Saramies vd på Gofido.

Idén med Gofido bygger på att du ska vara rätt försäkrad och till rätt pris. Med modern teknik för att prissätta rätt och försäkringsmoment som är anpassade för dig. Gofido är faktiskt först i världen med att individualisera din hemförsäkring så att den byggs utifrån dina behov. Inte en standard som är väl tilltagen. Du behöver med andra ord inte försäkra den cykel du inte har. Därför kan det bli billigare för dig. Helt enkelt, du är försäkrad utifrån dina behov inte grannens.

Gofido har även rekryterat Sveriges första Försäkringsekonom Henrik Senestad som bloggar om försäkringsämnen ur kundens perspektiv. Läs gärna Henriks blogg på gofido.se/blogg

För mer information: Till hemförsäkringstjänsten

eller kontakta: