Eurest ny måltidsleverantör på Halmstad Högskola

Eurest växer inom segmentet universitet och högskola och får nu förtroendet att leverera måltidstjänster på Halmstad Högskola. Den 1 september slås portarna upp till verksamheten som vänder sig till studenter och personal samt de många företag som är belägna i området kring högskolan, bla kvarteret Bærtling och Science Park. I den 22 våningar höga skyskrapan Trade Center kommer Eurest driva Restaurang Spiro och Café Spiro. Avtalet omfattar drift av restaurangen med frukost, lunch, catering, affärslunch och bufféer samt drift av caféet.

"Vi är mycket glada över förtroendet att leverera måltidstjänster på Halmstad Högskola. Vi kommer att leverera flexibla, välsmakande och innovativa måltidslösningar till en medveten grupp som ställer krav - studenter. De kommer att föra med sig matvanor och idéer till framtida arbetsplatser, något som ställer höga krav på oss idag, och vi arbetar målmedvetet och aktivt med att visa vägen till både nyttigare och mer miljövänliga alternativ i vårt utbud", säger Jonas Siljhammar VD, Eurest Services AB.

Eurest är sedan tidigare etablerade som leverantör av måltidstjänster till Göteborgs Universitet, Linköpings Universitet och Umeå Universitet. Från och med den 1 augusti 2009 finns Eurest även i årets studentstad 2008/2009, på Skövde Högskola.

För mer information kontakta:
Jonas Siljhammar, VD Eurest Services AB