Compass Group växer i Sundsvall

Compass Group har förvärvat SR-gruppen i Sundsvall. Driften av SR-gruppens restauranger och kök togs över av Compass Group den 1 maj 2011.

Det här är ett strategiskt beslut som ger Compass Group möjlighet att växa i Sundsvall och hela Norrland.

– Vi ser fram emot att tillsammans med våra nya kollegor från SR-gruppen utveckla verksamheterna i Sundsvall och fortsätta att växa i regionen. Dels genom nya enheter men också genom att erbjuda nuvarande kunder fler tjänster, säger Jonas Siljhammar, VD för Compass Group i Sverige.

Compass Group finns redan i Sundsvall där företaget driver restaurang Åkroken på Mittuniversitet samt Restaurang Nöjet på Sundsvalls Sjukhus.

SR-gruppen har under de senaste åren haft en väldigt stark expansion, detta har också påskyndat behovet av en större organisation. Genom fusionen med Compass Group får SR-gruppens enheter tillgång till expertis, kunskap och kontakter som gör det möjligt att både utveckla och utöka verksamheten ytterligare.

Ulf Steringer, VD för SR-gruppen, kommer från den 1 maj 2011 att inneha tjänsten som affärsutvecklingschef i Norrland för Compass Group i Sverige.

– För oss är det här ett stort erkännande som visar att vi på en tuff marknad har lyckats utveckla verksamheterna med förhållandevis minimala resurser till nuvarande nivå. Nu blir vi en del av ett stort företag som har stora resurser och genom det får vi också möjligheten att fortsätta utvecklas, det kommer att bli otroligt stimulerande, säger Ulf Steringer.

För vidare information, kontakta:
Jonas Siljhammar, VD Compass Group i Sverige, 070 461 75 08

Regioner

Compass Group är en världsledande leverantör av måltidsservice och supporttjänster. Den svenska verksamheten drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest och Chartwells. Verksamheten omfattar måltidstjänster till företag, universitet, skolor, vård och omsorg samt supporttjänster som konferensservice, reception, lokalvård, vaktmästeri och telefonservice. Läs mer om oss på www.compass-group.se