Interiörbild från Market 24/7.

Market 24/7 – shopen som serverar dygnet runt

I höstas startade Compass Group utrullningen av Market 24/7 – en ny obemannad butikslösning, öppen dygnet runt. Detta löser behovet av mat och snacks på exempelvis företag och industrier där många arbetar skift och har behov av mat och fika olika delar av dygnet, inte bara dagtid.

Med en särskild app scannar man en QR-kod, och kylarna låses upp. Här öppnas nu en värld av valmöjligheter, med olika färdigrätter, drycker, snacks, sallader, proteinbars, smoothies, kaffe m.m.

- Vi ser ett ökande intresse från våra kunder med denna typ av modern butikslösning där man på ett smidigt sätt kan handla dygnets alla timmar och betala genom en app, säger Jessica Lindahl, Digital Innovation Solution Manager på Compass Group.

På Market 24/7 säljer vi våra egna goda matlådor, tillagade med kvalitativa råvaror utifrån recept som tagits fram av Compass Culinary Team. Matlådorna finns i fem goda smaker: lax & dillbiff med kräftstjärtar, kycklinggryta Tikka Masala med grönsaker, majsbiff med gremolata pasta, klassiska köttbullar med potatismos, gräddsås och lingon, och givetvis en krämig lasagne. Sortimentet kommer att bytas ut i perioder för att skapa ett så attraktivt och bra sortiment som möjligt för våra gäster.