Per Björkegren - "årets IT-konsult" har Karlstad som bas

Per Björkegren vid Sogeti i Karlstad utsågs till "Årets IT-konsult" vid förra årets IT Business Awards. Per är uppvuxen i Karlstad och har alltid bott här. Något annat har egentligen aldrig varit ett alternativ. "Jag och min familj mår bra av att vara här", säger han.

"Vi har våra vänner här. Vi bor 300 meter från jättefina motionsspår och skidåkning på vintern. Närheten till det mesta gör det också möjligt att ta fritidsuppdrag som blir en skön kontrast till jobbet," säger Per som gärna följer med ut på Vänern för att prova fiskelyckan.

Efter snart 25 år på olika befattningar har han idag ett tydligt fokus på ledningsfrågor, strategi och verksamhetsutveckling. "Att jobba på Sogeti ska vara som att spela i ett rockband", säger han. "Vi har olika roller och var och en är experter på sitt. Men för att resultatet ska bli riktigt bra behöver vi varandra".

Det samma gäller IT-Karlstad som enligt Per har stor potential att förstärka sin position som IT-kluster. "Samarbeten mellan företagen är nödvändiga och nyetableringar berikar det totala tjänsteutbudet", säger Per som själv känner starkt för både branschen och dess framtid.

Läs mer om Per och IT-jobb i Karlstad på Compare-företagens gemensamma rekryteringswebbplats it-jobb.nu. (Text: Katarina Averås. Foto: Öyvind Lund)

..............

För mer information: Sven Carlsson (Compare) 070-544 62 32; sven.carlsson@compare.se

• it-jobb karlstad