Com Hem växlar upp HD-utbudet med nya kanaler och On Demand i HD-kvalitet

I morgon den 1 december utökar Com Hem sitt HD-utbud med BBC HD och extremsportkanalen Rush HD. Samtidigt premiärvisar Com Hem de första ”On Demand” filmerna i HD-format.

Com Hems kunder får därmed tillgång till 13 HDTV-kanaler och de första av många kommande HD-filmer On Demand. En av de första HD-filmer från SF som finns On Demand är thrillern ”Taken” med Liam Neeson.

På ett år har antalet HD-kunder ökat med närmare 100 procent. I dag har Com Hem över 90 000 HD-kunder och kundtillväxten har varit stark den senaste tiden.

– Allt fler svenskar väljer att se på tv i HD-format. Nu tar vi ett viktigt steg och utökar vårt utbud med fler HD-kanaler och On Demand, vilket ger vi våra kunder tillgång till marknadens vassaste HD-utbud, säger Christofer Peilitz, produktchef TV på Com Hem.

BBC HD visar bland annat den uppskattade programserien Planet Earth och Rush HD har fokus på sporter som Cross, BMX och surfing. I samband med lanseringen bjuder Com Hem på frivisningar för kunder som har ett digital-tv-abonnemang. BBC HD frivisas i en månad och Rush HD i två månader.

Com Hem erbjuder nu följande HDTV-kanaler: BBC HD, Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD, Discovery HD, Eurosport HD, History Channel HD, National Geographic HD, Rush HD, Silver HD, SVT HD, TV1000 HD, TV4 HD och Viasat Sport HD.

Com Hems presstjänst, tel: 08-553 634 40. E-post: press@comhem.com

• video on demand
  • digital-tv
  • on demand

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 650 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information, se: www.comhem.se

Idag flyttar Com Hem ”On Demand” in hos en halv miljon stockholmare

Idag, 23 november, är det Stockholmspremiär för Com Hems tv-tjänst ”On Demand”. En halv miljon hushåll får nu möjlighet att starta om pågående tv-program när som helst under sändning, själva välja när till exempel Aktuellt ska börja och se program och filmer ur ett stort arkiv. Hela 83 procent av stockholmarna säger att de vill kunna se sina favoritprogram när som helst under dygnet.