Comfort Hotel Sundsvall lobby

Nyöppnade Comfort Hotel Sundsvall – En perfekt bas för ditt nästa äventyr

Comfort Hotel Sundsvall välkomnar nu gäster till sina nyrenoverade lokaler mitt i hjärtat av Sundsvall. Hotellet erbjuder en hemtrevlig och modern upplevelse med 203 bekväma hotellrum, varav 110 nyligen har renoverats. Många av rummen har fantastisk utsikt över havet och Sundsvallsbron, vilket ger en oförglömlig vistelse.

Comfort Hotel Sundsvall har nyligen slagit upp sina dörrar, hotellet som är beläget i norra Sverige, har som mål att ge sina gäster en inbjudande och modern känsla för att optimera vistelsen. Hotellet erbjuder bland annat gratis träning på Energikällan gym, beläget i hotellet. För de som föredrar utomhusaktiviteter finns det natursköna områden i närheten.

Comfort Hotel Sundsvall är också en idealisk plats för konferenser, oavsett om det gäller mindre möten eller större sammankomster. Efter en produktiv dag kan deltagarna avnjuta en lunch eller middag i den populära restaurangen.

Hotellet har ett perfekt läge i centrala Sundsvall, vilket gör det enkelt att utforska lokala attraktioner som Himlabadet och Norra Berget. Himlabadet har blivit framröstat som Sveriges bästa äventyrsbad och erbjuder ett brett utbud av aktiviteter, inklusive vattenrutschbanor, klättervägg, bubbelpool och surfstream. Norra Berget, som ligger bara 10 minuter med bil från hotellet, kombinerar natur och kulturhistoria med lekplatser, butiker och serveringar, och är ett populärt utflyktsmål för alla åldrar.

Comfort Hotel Sundsvalls hotelldirektör, Jeanette, började sin karriär i hotellbranschen 1987 och har arbetat sig upp genom alla avdelningar på ett hotell. Med över tre decennier av erfarenhet, varav 21 år i ledande befattningar inom hotellkedjor som Best Western, Good Morning Hotel, Ibis Hotel (Accor) och Scandic, har Jeanette en djup förståelse för vad som krävs för att ett hotell ska nå sin fulla potential.

• Jag ser verkligen fram emot att få förvalta, driva och utveckla ett hotell igen tillsammans med min personal. Jag tror starkt på Sundsvall och ser att vi fyller ett tomrum med vårt varumärke Comfort Hotel på marknaden, ett hotell med stor kapacitet och möjligheter för både gäster och lokalbefolkningen. Jag känner stolthet över att fortsatt jobba inom Strawberry med alla de viktiga värdegrunder vi står för och att tillsammans med min personal få välkomna både nya och redan trogna kunder till vår nya produkt i Sundsvall. Efter att i många år inom kedjan ha jobbat utifrån affärsmarknaden och in till alla våra hotell i den stora regionen Norrland så ser jag nu fram emot att få representera ett hotell och vara en del i det lokala igen, att få välkomna gäster, kunder och näringslivet samt jobba nära kollegor i besöksnäringen och vara med och fortsatt lyfta Sundsvall tillsammans. Säger Jeanette Lind, hotelldirektör för Comfort Hotel Sundsvall

Nu ser Jeanette fram emot att leda Comfort Hotel Sundsvall och tillsammans med sin personal skapa en minnesvärd upplevelse för alla gäster.

• Vi är glada över att stärka Strawberrys position i Sundsvall och att ha ytterligare ett Comfort Hotel i regionen. Sedan tidigare representeras Strawberry av varumärkena Quality, Clarion och Clarion Collection – och med Comfort Hotel är paletten för våra gäster och medlemmar komplett. I år firar Sundsvall 400 år och vad kan vara bättre än att etablera ännu ett Strawberry hotell i staden som vi tror på både som ett destinationsmål för fler att upptäcka samt för den tillväxt som sker och som det jobbas frekvent för i regionen. Inflikar Solveig Voldheim, Senior Vice President för Comfort Hotel.