Gå direkt till innehåll
Comfort Hotel och Clarion Hotels nya koncept - att göra morgondagen till världens bästa dag

År 2020 får Norden två nya flygplatshotell när Comfort Hotel slår upp portarna på Arlanda och Copenhagen Airport. Tillsammans med Nordic Choice Hotels befintliga flygplatshotell, Clarion Hotel i Arlanda och Copenhagen Airport, blir de två Comfort-hotellen en del av en ny satsning för morgondagens resenärer som lanseras under konceptet ‘Here for tomorrow’.

När andra pratar om mindfulness och att fånga dagen, vill Comfort Hotel och Clarion Hotel blicka längre fram. Målet är att göra morgondagen till världens bästa dag – den är nämligen en stor anledning till varför människor väljer att bo på hotell i nära anknytning till flygplatser. För med ett bra utgångsläge och en god natts sömn kan hotellgästerna enkelt ta sig an nästa dag, vare sig de ska med ett tidigt morgonflyg, hålla en konferens med företaget eller åka på semester med sin familj.

Med hotell i olika stil och prisklasser hoppas man kunna nå en bred målgrupp av gäster och inte bara de klassiska businessresenärerna. Här ryms alla, oavsett om man är ute efter en exklusiv vistelse eller ett modernt budgetboende. Att man oavsett val av hotell alltid har ett oslagbart läge med gångavstånd till terminalerna gör dessutom resandet ännu enklare.

‘Here for tomorrow’ är lika mycket ett koncept som en vision för hur känslan på hotellen kommer att vara. En bra morgondag får man inte bara genom skön service och bekvämligheter utan också med ett tydligt miljötänk och genom att vara en attraktiv arbetsplats för vår personal. Ett exempel på det är de stora miljösatsningarna som Comfort Hotel och Clarion Hotel genomfört med klimatsmarta menyer, markant minskad plastanvändning och hållbart ledarskap, säger Anna Spjuth, Senior Vice President på Comfort Hotel.

När konceptet rullas ut kommer det ske på en rad olika sätt. Istället för att enbart satsa på klassiska reklamytor har nya kommunikationslösningar tagits fram med morgondagen i fokus. Väggar med växande budskap och annonstavlor som ger hem åt bin är två exempel. Den som har råkat packa med sig för mycket kläder kan också återvinna en del av sitt bagage i en donationslåda och motionssugna gäster kommer hitta helt nya träningsformer direkt på rummen.

Jag älskar de som går före och som vågar utmana. Efter att under året varit inlagda på plast-rehab och därmed helt utrotat den onödiga plasten på sina hotell så höjer man nu blicken ytterligare för att fortsätta presentera hållbara lösningar för framtiden. En del av detta är att Comfort Hotel det närmaste året på Arlanda och Copenhagen Airport kommer att erbjuda en ny typ av boende. I dagsläget finns det nästan bara businesshotell på flygplatserna, även om en majoritet av resenärerna flyger ekonomi. Genom ett hotellkoncept som är hållbar både för plånboken och miljön så skapar de någonting som jag är säker på att gästerna kommer att älska och som passar fler, säger Petter Stordalen, grundare av Nordic Choice Hotels.

Comfort Hotel Arlanda Airport öppnar lagom till det nya året och Comfort Hotel Copenhagen Airport öppnar i september 2020 samtidigt som möteskongressen The Hangar i Köpenhamn.

För mer information kontakta:
Respina Gholinia, Communicator Comfort Hotel
respina.gholinia@choice.se

Comfort Hotel är urbana och effektiva hotell för resande, som önskar att bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett förnuftigt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 190 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum.

Välkommen till Comfort Hotel!

Comfort Hotel är urbana och effektiva hotell för resande, som önskar att bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett förnuftigt pris. Comfort Hotels är en del av Strawberry en av Nordens ledande hotellkoncerner med över 200 hotell på mer än 100 destinationer i Norden och Baltikum.

Comfort Hotel

Evenemangsgatan 48