GK Rör förvärvar Täby Rör, Rörcomapniet och US Rörteknik

GK Rör förvärvar Täby Rör, Rörcomapniet och US Rörteknik

Ingemar Essebro, koncernchef ESSING AB och en stark profil inom Comfort-kedjan, har beslutat att, med ålderns rätt, ta ett steg tillbaka och sälja AB Täby Rör, Rörcompaniet AB och US Rörteknik AB. Köpare är GK Rör AB, en av Comfort-kedjans större medlemmar.

GK Rör har sedan tidigare en ledande position inom ventilation och byggnadsautomation i Stockholm och kommer nu kunna erbjuda kompletta lösningar.

- Vi är glada över att vi, i och med förvärvet av dessa bolag, kan erbjuda ytterligare kompetens och erfarenhet inom rörverksamhet. Förvärvet av dessa bolag kommer att stärka vårt erbjudande av tekniska lösningar inom entreprenad och service, säger Conny Dyrenäs, VD för GK Rör AB.

- Det är med glädje och stolthet jag välkomnar GK Rör AB som ny ägare till bolagen. GK Rör har en kultur och ett sätt att arbeta som väl överensstämmer med det sätt ESSING bedrivit sin verksamhet på och med GK Rör som ny ägare till ESSING-koncernens bolag är det min övertygelse att bolagen kommer att bli väl omhändertagna, säger Ingemar Essebro, Koncernchef för ESSING AB.

ESSING har, som gammal REKO medlem, varit del av Comfort sedan sammanslagningen av Reko och Comfort 2005. 2016 kom GK Rör in i kedjan genom förvärvet av mångåriga medlemmen JF Jansson Rör.

- Vid en succession i ett medlemsbolag gläds vi åt att ett annat medlemsbolag inom kedjan vill och kan ta över och fortsätta utveckla verksamheten under Comfort-flagg, säger Göran Swedérus, VD Comfort-kedjan AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Göran Krawe, goran.krawe@gk.se, 0704388259

Conny Dyrenäs, conny.dyrenas@gk.se, 0733141919