Comfort får en ny medlem i Eskilstuna!

Comfort får en ny medlem i Eskilstuna!

Från och med 1 mars är Gillberga VVS AB associerad medlem i Comfort-kedjan. Med det nya bolaget växer Comfort-kedjan i Mälardalen.

Gillberga VVS AB finns och verkar i Eskilstuna med omnejd. Företaget ägs av Björn Bertilsson som också är VD. Idag har bolaget 7 anställda och omsätter ca 15 miljoner kronor. Huvudinriktning är entreprenad och service inom VS med mindre del affärer inom konsument. Bolaget har ingen butik.

- Det finns stora fördelar med ett centralt inköp, att slippa jaga priser hos grossister ser jag fram mot. Det ska också bli roligt att få ta del av alla andra fördelar som en stor kedja erbjuder i form av samverkan med andra bolag. Jag har ju jobbat själv i 25 år nu. Det är dags att tillhöra ett stort och starkt varumärke som jag tycker att Comfort-kedjan är. De är bra på att synas och höras! Jag ser också att vi tillsammans med Comfort kan växa inom större entreprenadprojekt framöver säger VD Björn Bertilsson, Gillberga VVS AB.

- Gillberga VVS är ett fint tillskott till Comfort-kedjan i Mälardalen. Vårt samlade erbjudande i regionen inom entreprenad och service blir starkt med dem ombord säger Göran Swedérus, VD Comfort-kedjan.

Företagsnamn: Gillberga VVS AB

Ägare: Björn Bertilsson

Antal anställda: 7 anställda

Omsättning: Ca 15 miljoner

Huvudsakligt upptagningsområde: Eskilstuna med omnejd

Huvudsaklig kundkategori: Entreprenad, service, konsument

Medlem i Comfort fr o m: 1 mars 2021

Comfort är Sverige största VVS-installationskedja med en stark lokal förankring med 60 butiker och närvaro på hela 155 platser runt om i landet. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service och energioptimering. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 800 medarbetare, varav 1 800 certifierade montörer i 130 medlemsföretag med en total omsättning på 5,2 miljarder kronor.