Combify sparar enormt mycket tid som vi istället kan lägga på våra kunder

Combify sparar enormt mycket tid som vi istället kan lägga på våra kunder

Hallkonsulten, ett mer effektivt sätt att projektera hallar

Hallkonsulten startades av två drivna individer, Nabil Qaadoun och Daniel Hällqvist, som delar en gemensam passion för byggbranschen och att förbättra den. Tillsammans hjälper de fastighetsbolag med den tidiga projekteringen till lokaler för lätt industri, lager och logistik på ett mer effektivt sätt. Genom att ta ett helhetsgrepp från början, med en tydlig vision om hur hallen ska utformas och placeras, sparar de både pengar, tid och tar bort stora orosmoment för sina kunder.

Nabil och Daniel har över 20 års erfarenhet av konstruktion, bygglov, upphandling och kalkylering i byggbranschen, inriktade mot industri och lager. De identifierade ett problem i branschen, nämligen att stomkonstruktioner påbörjades för sent i projekten.

“Det hände ofta att många arkitektritningar behövdes göras om när det var dags för konstruktionen, vilket blir kostsamt och försenar processen. Detta kunde också leda till ett resultat som kunden inte blev nöjd med", berättar Daniel. Han fortsätter: om man istället börjar med stomen så blir resten av projektet så mycket enklare. Hallkonsulten börjar tidigt med själva stomkonstruktionen, hur hallen ska se ut och placerar alla element så allting hamnar rätt från start. Genom nära samarbete med kunder och andra intressenter är de proaktiva och engagerade i varje steg av processen, från initiala idéer till den slutliga upphandlingen.

Men besparingarna stannar inte där. Istället för den traditionella timdebiteringsmodellen erbjuder Hallkonsulten sina tjänster till ett fast pris. Detta gör kostnaderna mer förutsägbara och eliminerar den oro som följer med osäkerheten om det slutliga priset.

Med fokus på transparens, effektivitet och kundvärde har Hallkonsulten skapat en modell som inte bara gynnar deras kunder utan också bidrar till en mer hållbar och kostnadseffektiv byggsektor. Genom att undvika vanliga fallgropar som ofta uppstår senare i byggprocessen sparar de både tid och pengar för sina kunder.

Letandet efter information var ett heltidsjobb i sig

“Att leta runt i ett område, hitta intressant mark och kontaktpersoner tar väldigt mycket tid. Och när jag väl hittar en kontaktperson, ofta någon i kommunen, så tar det många samtal att komma fram till rätt handläggare och få ut den informationen. För att inte tala om utmaningen att anpassa sig till väldigt begränsade telefontider i olika kommuner! Man kan lägga hur mycket tid som helst på det här!” säger Nabil Qaadoun.

Han fortsätter: “Vi letade därför efter ett verktyg som kunde hjälpa oss att jobba på ett mer effektivt sätt. Så att inte själva letandet efter information skulle behöva vara ett heltidsjobb för oss.”

“Att hitta rätt fastighet utan Combify känns nu faktiskt som ett rent helvete”

Grundarna berättar att de provat markansvisning.se och andra plattformar men att informationen de fick där var för dålig. “Det var för lite industriprojekt och inte så heltäckande. I Combify hittar jag mer relevant information. Dessutom är det ju helt unikt att Combify har översiktsplaner och detaljplaner i tidiga skeden, vilket är helt super.” förklarar Nabil.

“Det gamla sättet” att hitta fastighetsinformation är tufft och tar enormt mycket tid. I Combify kan jag hoppa runt och ha koll på flera fastigheter samtidigt. “Att hitta rätt fastighet utan Combify känns nu faktiskt som ett rent helvete” säger Nabil och ler.

Värdet med att använda Combify?

Vi vill hitta fastighetsägare kopplade till en detaljplan för industri, gärna som är nära att vinna laga kraft. Om jag har en kund som tex. letar efter ett område 3000 m2 i ett specifikt område, så söker jag på det i Combify och ser vilka möjliga fastigheter som finns. Jag kan också scanna av industriområden på kartan och leta efter intressanta objekt den vägen.

“Med Combify hittar vi den fastighetsinformation vi behöver och sparar enormt mycket tid som vi istället kan lägga på våra kunder”

Vi har även upptäckt andra sätt att använda Combify på genom att ha koll på plankartan, vilka som äger fastigheterna runt om en fastighet mm. Det är värdefullt. Jag blir mycket mer påläst inför mötet med en kund och kan vara förberedd och proaktiv på ett sätt som inte är möjligt utan Combify.

Alexandra Halfya

Presskontakt Founder & COO Operations +46720214446

Det enkla sättet att hitta fastighetsinformation

Det finns över 65.000 bolag i Sverige som letar efter fastigheter eller nya projekt som tex. fastighetsutvecklare, arkitekter, etablerare eller infrastrukturbolag. Problemet är att den informationen de behöver är spridd över tusentals olika webbsidor och PDFer. Genom att använda Combify hittar de all information på ett ställe vilket sparar de mycket tid men framförallt säkerställer att de inte missar nya intressanta affärsmöjligheter.

Combify

St:Göransgatan 63