Se video med Norrbottens läns landstings om att införa och arbeta med Zero Level support från Servicedesk Forum 2012

På Servicedesk Forum den 23-24 maj presenterade Norrbottens läns landsting (nominerade till Self Service Awards 2011) hur de infört och arbetar med webbaserad självbetjäning. Från Norrbottens läns landsting var det Agneta Nilsson och Anna Lindqvist som talade om mål och genomförande, arbetssätt och processer och slutligen om mätning och resultat.

Videon ligger nu uppe på vår Youtube – kanal

ComAround var huvudsponsor till Servicedesk Forum 2012 och vi ser fram mot att ses nästa år igen.

Kontakta oss redan idag om du vill veta mer om hur ni kan komma igång med Zero Level support.

• servicedesk forum
  • zero level support
  • våra kunder

SkandiaMäklarna väljer ComAround

Efter att ha sett en artikel i tidningen Computer Sweden, som beskrev hur Anticimex arbetar med Self Service väcktes intresset för ComArounds tjänst hos Jonas Rosén, IT Chef på SkandiaMäklarna. Kontakt etablerades med ComArounds försäljningschef Magnus Holmqvist och på den vägen har det nu tecknats avtal om den senaste generationen av tjänsten ComAround Zero™.

Träffa ComAround på Servicedesk Forum den 23 och 24 maj

ComAround är i år sponsor av Servicedesk Forum tillsammans med Materna. Vi ser fram mot årets Servicedesk Forum som liksom 2011 går i Kista i Stockholm. Missa inte Norrbottens läns landsting som kommer att hålla en föreläsning kl 16.15 den 23 maj "Att införa och arbeta med webbaserad självbetjäning".

Nu erbjuder vi öppna administratörsutbildningar till våra kunder

Nytt för i vår erbjuder vi öppna administratörsutbildningar till dig som redan har ComAround men känner att du vill fräscha upp dina publiceringskunskaper. Under april och maj erbjuder sju kostnadsfria kurstillfällen. Ta chansen och lär dig något nytt! Kurstillfällena är också en utmärkt möjlighet att utbyta erfarenheter och kunskaper med andra företag och organisationer.

Svenska Adobe Photoshop CS6 guider

Nu finns svenska textguider för Adobe Photoshop CS6 som hjälper dig steg för steg hur du arbetar med verktyget. Photoshop CS6 är ett bildhanteringsprogram för att redigera bilder och för att ta fram olika bildformat.

Engelska textguider för TrueCrypt

Nu finns engelska textguider för TrueCrypt i ComAround Zero™. TrueCrypt är ett gratis open-source disk-krypteringsprogram där krypteringen sker automatiskt i realtid.

Del 1 Järfälla kommun – Tjänstvillig IT-avdelning med stora utmaningar

Järfälla kommun har genomfört en stor intern IT-förändring. Detta har skapat missnöje bland användarna. Järfälla kommuns IT-avdelning har valt att införa Zero Level support för att skapa en nöjdare verksamhet och en mer positiv bild av IT-avdelningen. Jag kommer följa deras resa att införa Zero Level support i flera bloggartiklar. I den första berättar jag om IT-avdelningens mål och utmaningar.