ComAround talade på itSMF 2014 i Oslo

ItSMF konferensen är Skandinaviens största mötesplats för IT Service Management och pågår den 12-13 mars på Clarion Hotel Oslo Airport i Oslo. Över 630 deltagare är på plats. Årets tema är “ITIL - Tell me more, Tell me more”. ComAround är en av talarna.

Per Strand, en av ComArounds grundare och vice VD, och David Aadne, Country Manager i Norge, talade under första dagen om webbaserad självbetjäning och Zero Level support – From poor to excellent. De berättade om självbetjäningens utveckling de senaste åren och om teknikens nya möjligheter att kunna erbjuda en självbetjäningstjänst som inte står vid sidan om i supportleveransen, utan är en helhetslösning med första vägen in till Service Desk, även kallad Zero Levels support. De visade hur ComArounds kund Nynas, med 1000 anställda och kontor i Sverige, USA och Singpore, skapat en helhetslösning med 100-tals guider och e-learning, samt med vägar till Servicedesk via chatt, telefon e-post och ärenderegistrering.

-  Det var spännande att prata om de nya trenderna inom självbetjäning. Det verkar som att tiden är väldigt inne för automatisering, säger David Aadne.

Fler bilder från itSMF i Oslo

• zero level support
  • itsmf

ComAround fortsätter växa

ComAround är marknadsledare inom Zero Level support och är etablerade i Sverige och Norge. Som ett led i vår fortsatta tillväxt har vi rekryterat två nya talanger till vårt Stockholmskontor.

ComArounds ”Zero Hero” har besökt itSMF i Oslo

ItSMF är norra Europas största konferens för ITIL med 600 deltagare. Konferensen pågår den 13-14 mars. ComAround finns på plats för fjärde året i rad och ställer ut tillsammans med vår samarbetspartner SupportPoint. Årets tema är ”Human Touch with ITIL”.

Fler guider för mobila enheter

Vi fortsätter att fylla på vårt sortiment med guider för mobila enheter. Vi har sedan tidigare guider för bland annat iPhone, Sony Ericsson, Samsung och iPad och nu har vi även supportguider för iOS 6 och Windows Phone.

Rekordstort intresse för Vitalis

Just nu pågår mässan Vitalis i Göteborg, och ComArounds säljteam är på plats. Vitalis är nordens ledande mässa för e-hälsa, med över 100 utställare på totalt 1700 m2. I år är intresset för mässan rekordstort!

Zero Level support –same same but different

Igår gjorde ComAround debut som utställare på en mässa utanför Norden. Vi tog steget till USA och HDI´s konferens i Orlando, världens största event för helpdesk och service desk. Läs ComArounds ena grundare Per Strands spaning om Self Service i USA jämfört med i norden.

BYOD Bring Your Own Device – en introduktion

BYOD står för Bring Your Own Device och är en trend eller ett beteende som pågått under många år, men som tagit fart på allvar sedan Apple lanserade sin första Iphone och senare Ipad. Självklart har även andra tillverkare av hårdvara och mjukvara som till exempel Google och Microsoft påskyndat denna utveckling, men Apple och deras Iphone i synnerhet har haft en stor betydelse för BYOD.

Hur bra är du på att tänka utifrån användarens mervärde vid förändringar?

Denna fråga ställde Per för drygt fyra månader sedan i ComArounds diskussionsforum på Linkedin. Frågan är baserad på hans bloggartikel ”Vad styr vårt beteende och hur påverkar det våra förutsättningar att leverera support?” och jag var nyfiken på att höra vad andra som jobbar med implementering av Self Service hade för erfarenheter om ämnet. Vi fick ett tänkvärt svar som vi vill dela med oss av.

Molntjänster – en het IT-trend idag!

Att använda sig av självbetjäningstekniker i molnet är en het trend som är på stark frammarsch inom marknaden. Genom nytänkande och förmågan att attrahera både medarbetare och kunder att bidra med kunskap och kompetens, kan företag idag leverera tjänster i världsklass. Givetvis kräver det såväl strategi som väl-grundade val av tekniska lösningar.

För vem är webbaserad självbetjäning till för?

I dagarna har en rapport inom supportbranschen lanserats. 100 IT- och supportansvariga i Sverige har svarat på frågor kring webbaserad självbetjäning. Undersökningen är gjord av Axánd på uppdrag av ComAround som är ledande inom området.

Zero Level Support - Supportorganisationens nya hemlighet!

Vanliga utmaningar som en Support Manager eller Support chef har idag är att se över sitt värde samt öka värdet av sin organisation. Vad är då värdesättande för en supportorganisation idag? Och varför benämns Zero Level support som en värdehöjande möjlighet för supportorganisationer? Jannica Wahlund beskriver hur de flesta supportmodeller ser ut och hur Zero Level Support kan hjälpa till.