Retailprofil ska leda iStones e-handelsverksamhet i Öresundsregionen

iStone fortsätter sin satsning på e-handel i Öresundsregionen, rekryterar Anders Andrén Dorselius som ny regionschef.

iStones e-handelsverksamhet är en av de största i Norden och sysselsätter över 100 medarbetare. Nu lägger man ytterligare krafter på sin satsning i Öresundsregionen och rekryterar Anders Andrén Dorselius.

Anders har tidigare varit VD på Tres Bien, en av de svenska e-handelspionjärerna på global e-handel med fokus på att sälja livsstilsplagg inom sport och mode. Där var han ansvarig för att strukturera verksamheten för tillväxt och lansera mot ett 60-tal länder. Anders kommer senast från Evry där han varit ansvarig för området Digital Business Syd. Nu ska han axla ansvaret för att leda iStones verksamhet inom e-handel i södra Sverige.

”iStone är helt rätt positionerade för att kunna ta ett helhetsgrepp runt kundernas digitala affär med fokus på allt från affärssystem och Business Intelligence till E-handel. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla iStones erbjudande inom e-handel för att hjälpa våra kunder i regionen att ta nästa steg i sin satsning”, säger Anders Andrén Dorselius

iStone har fokus på en stark lokal närvaro och har 16 kontor runt om i hela Norden. I Öresundsregionen har man idag kontor i Malmö och Helsingborg och arbetar med kunder som Granngården, SOVA, Lantmännen och Tretorn. Inom affärsområdet har man idag ett team på 10 personer i regionen och planen är att rekrytera minst 5 till under 2016.

”Med rekryteringen av Anders fortsätter vi att stärka vår lokala närvaro. Anders har en bred erfarenhet av e-handel och retail och vet vad det innebär i praktiken att skala upp en verksamhet där den digitala affären är helt central. Med hans starka bakgrund ser vi att han kommer bidra med spännande perspektiv till nya och existerande kunder” säger Andreas Olldén, Affärsområdeschef, iStone Commerce

För mer information kontakta:

Anders Andrén Dorselius: Anders.AndrenDorselius@istone.com, Tlf: +46 (0)70 858 98 68

Andreas Olldén: andreas.ollden@istone.com, Tlf: +46 (0)70 545 12 57

• Utnämningar

iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag. Förutom affärssystem fokuserar iStone på lösningar inom e-handel, Business Intelligence och CRM. Med drygt 600 anställda i ett tiotal länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. Ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde, ger långsiktigt hållbara lösningar för våra kunder. Läs mer på istone.se