iStone accelererar i Amazon Web Services (AWS) partnerprogram

På kort tid har iStone bevisat sin kompetens inom molnteknik och tar nu nästa steg i AWS Partner Program.

”Det finns stora möjligheter för våra kunder att utnyttja molnet med hjälp av AWS för att bli mer snabbrörliga och vi har redan realiserat några av våra Enterprise lösningar hos kunderna i molnet. Att utnyttja molnet är ett bra sätt att framtidssäkra både kundupplevelse och affär”, säger Oscar Tryvall, Managing Director och ansvarig för partnerskapet inom iStone

Det första steget har varit att realisera de mer omfattande lösningarna hos iStones e-handelskunder med hjälp av AWS molntjänster. På sikt kommer man även skala upp detta till att hantera andra typer av lösningar i iStones produktportfölj som sträcker sig från systemstöd för ERP till CRM och Business Intelligence.

”AWS är rankad som en ledande aktör inom molntjänster och är en perfekt match i vårt ekosystem med en redan etablerad relation till våra existerande produktpartners. Vi ser fram emot ett samarbete med dem för att addera ytterligare värde till våra kunder”, säger Oscar Tryvall

”iStone har kompetens inom både den digitala affären och molnteknik vilket gör dem till en attraktiv partner. Vi är väldigt glada över att de nu satsat ytterligare och blivit en Standard Tier APN Consulting Partner till oss. Vi ser framemot ett långt samarbete.”, Darren Mowry, Head of Amazon Web Services Northern Europe - Nordics & Baltics.

För mer information kontakta:

Oscar Tryvall, Managing Director inom iStone Commerce

E-post: oscar.tryvall@istone.com

• Nya produkter, tjänster

• e-handel
  • cloud
  • istone
  • amazon web services

iStone är ett verksamhets- och IT-konsultföretag. Förutom affärssystem fokuserar iStone på lösningar inom e-handel, Business Intelligence och CRM. Med drygt 600 anställda i ett tiotal länder är iStone en av de ledande aktörerna inom flera av sina affärsområden. Ett brett utbud av produkter samt spetskompetens inom varje fokusområde, ger långsiktigt hållbara lösningar för våra kunder. Läs mer på istone.se

Hanna Nätt-Falkäng

Presskontakt Marknadschef Marknad och PR 0732-749261