​Fagerhult väljer iStone som partner för PIM

Fagerhult, som ingår i en av Europas ledande belysningskoncerner, satsar nu på att höja den digitala kundupplevelsen och effektivisera processer genom en satsning på Product Information Management (PIM).

Fagerhult har ett brett standardsortiment inom belysning och säljer även skräddarsydda lösningar till aktörer inom de olika segmenten Indoor, Outdoor och Retail. För att höja kundupplevelsen och effektivisera arbetet med produktinformationen investerar nu Fagerhult i systemstöd för att förenkla hanteringen av standardsortimentet. Endast detta sortiment innehåller över 12 000 artiklar. Genom investeringen räknar man med ökad automatisering. Detta innebär att Fagerhult därmed kommer att kunna allokera mycket av den tid som tidigare gick till manuell administration åt skapande av mer kreativt och säljande marknadsmaterial anpassat till sina olika målgrupper.

Som partner för satsningen har de valt iStones team i Jönköping som kommer stå för all rådgivning och implementering av inRiver PIM.

”Vi ser att vi kommer få en mycket enklare vardag och mer kontroll genom hela organisationen med en centraliserad hantering och tydlig process för berikning av all produktinformation. Vid införandet av de nya processerna och systemstödet har iStone verkligen varit ett bra bollplank för oss, utmanat våra tankar och guidat oss från start till mål”, säger Ida Lindeblad, Product Marketing Manager, Fagerhult

”När man som Fagerhult arbetar mot målgrupper med så vitt skilda informationsbehov blir det extra viktigt att ha kraftfulla systemstöd som kan hantera detta. Med ökad automatisering kommer hävstången på arbetsinsatsen bli stor och slutkunderna kommer märka en markant förbättring av upplevelsen”, säger Paula Ahlander, regionchef Jönköping, iStone

För mer information kontakta:

Paula Ahlander, iStone, paula.ahlander@istone.com, tlf: +46 (0)70 994 39 06

Ida Lindeblad, Fagerhult, ida.lindeblad@fagerhult.se, tlf: +46 (0)725 25 66 37

Om Fagerhult

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 2 400 anställda och verksamheter i över 15 länder. De skapar moderna produkter och spännande, energisnåla, miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, Waco, Ateljé Lyktan och Whitecroft Lighting. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.

• Partnerskap, samarbeten

• pim
  • inriver pim

• Jönköping