iStone utnämnd till inRiver Partner of The Year!

För andra året i rad står iStone på prispallen i inRivers Partner of The Year Award. Affärsområdeschef för iStone Commerce, Andreas Olldén, kommenterar utmärkelsen.

inRiver är idag en ledande aktör inom Product Information Management och vårt samarbete sträcker sig 10 år tillbaka, från att de varit en lokal uppstickare till dagens globala aktör. Att bli Partner of the Year i Sverige är något vi är väldigt stolta över men det ligger också mycket hårt arbete bakom. Stort tack till alla som bidragit till detta!

Motiveringen kan sammanfattas med:

iStone har fokus på att utbilda och certifiera konsulter, sätter höga kvalitetsmål men har framförallt utvecklat sina leveransmetoder framgångsrikt genom åren.

Att fokus i motiveringen lades på vår projektaccelerator är extra roligt. Vi lever i en värld där time-to-market blir allt mer kritiskt och är något både vi och våra kunder måste ha allt större fokus på. Genom vår projektaccelerator har vi paketerat våra förstudier och implementationer av inRiver PIM för att våra kunder så snabbt som möjligt ska komma på banan med sitt nya systemstöd. Under året har vi tydligt sett hur våra nya verktyg möjliggör snabbare implementationer samtidigt som de ökar kunskapen hos kunderna runt PIM. Detta gör att vi tillsammans kommer snabbare i mål.

Vårt nästa steg inom PIM

Konceptet PIM är långt ifrån ett system utan handlar i grunden om strategi, processer och verktyg för att effektivisera administrationen kring produkter och erbjudanden. Endast halva jobbet är gjort när systemet väl är på plats. Nu börjar det riktigt krävande arbetet med att förändra arbetsmetoder internt i organisationen (och i vissa fall externt). De senaste månaderna har vi även skapat verktyg för att hjälpa kunderna med att förbättra arbetsprocesserna runt PIM. Vår nya PIM Performance Scan är vårt svar på kundernas behov av att få ner antalet administrationstimmar, och tydliggöra internt i organisationen hur man kan få ut största möjliga värde av företagets investering i PIM.

Vi ser att kunder som resultat av denna analys kunnat automatisera administrationen av sina produkter med upp till 50%. Värdefull tid kan därmed frigöras för att fokusera på kvalitet snarare än kvantitet.

Vår kunskap runt PIM är starkare än någonsin och vi har nu välpaketerade tjänster som får våra kunder att nå nya höjder inom PIM. Jag ser fram emot ett 2016 fyllt av spännande kunddialoger och leveranser.

Nu satsar vi på att stå på prispallen även nästa år!

//Andreas Olldén, affärsområdeschef, iStone Commerce

Andreas Olldén, andreas.ollden@istone.com, +46 (0)70 545 12 57