Colliers kontor Tjuvholmen, Norge

Press release -

Colliers inngår avtale om ansettelse av ledende verdivurderingsteam til sin virksomhet i Norge

Norge, 01.07.2024 – Colliers utvider sitt tjenestetilbud ved å ansette 5 svært erfarende personer fra Cushman & Wakefield Realkapital, hvor de har jobbet i omtrent 10 år.

Denne strategiske rekrutteringen vil betydelig styrke Colliers i Norden som en komplett tilbyder og bransjeleder innen verdivurdering og strategisk rådgivning av næringseiendom. Den nye tjenesten vil bli tilbudt av Colliers Valuation & Advisory.

"Vi styrker vår nordiske ekspertise, og jeg er svært fornøyde over rekrutteringen av noen av de beste talentene i bransjen. Med vår sterke posisjon i Norden, er denne satsningen en del av vår strategi om å bli en enda mer komplett leverandør av transaksjons- og finansieringsrådgivning. Vi griper denne muligheten til å tenke langsiktig og velger de beste talentene i markedet – alltid med et blikk på hva våre kunder trenger," sa Bård Bjølgerud, CEO | Nordics & Partner.

Verdivurderings- og strategisk rådgivningsekspertise er i sterk vekst. De fleste eiendomsinvestorer og utleiere trenger jevnlig eksterne vurderinger av sine eiendomsverdier, både for sine eksisterende porteføljer og i forbindelse med mulige salg og oppkjøp. Ved vurdering av ulike finansieringsalternativer og gunstig kapitalstruktur spiller ekstern verdivurdering av eiendeler og strategiske alternativer en svært viktig rolle i beslutningsprosesser, både for lokale og internasjonale investorer. Forståelsen av eiendomsverdier, fremtidigmarkedsfundamenter og utsikter er kompetanse som ikke alltid er lett tilgjengelig, men utgjør en viktig del av verdikjeden, både før og etter investeringsbeslutninger. Colliers spiller en nøkkelrolle i det nordiske eiendomsmarkedet og styrking av vårt team innen verdivurdering og strategisk rådgivning vil hjelpe våre kunder med å få en enda mer omfattende og komplett tjenestepakke fra ett firma som dekker de pan-nordiske markedene og alle kommersielle eiendomssegmenter.

Davoud Amel-Azizpour, administrerende direktør | EMEA, la til: "Å utvide vårt tjenestetilbud til å inkludere et førsteklasses nordisk verdivurderingsteam er en betydelig prioritet for Colliers. Vårt pågående mål er å tiltrekke det beste talentet – styrke tjenestene vi tilbyr våre kunder, både lokalt og globalt, samtidig som vi utvider mulighetene som er tilgjengelige for våre ansatte. Jeg er overbevist om at teamet vil etablere en sterk posisjon i Norden med fordelene fra vår globale merkevare i ryggen."

Bård Bjølgerud avslutter: "Som eksperter innenfor sitt område, er mange av teamets medlemmer godt kjent for sine nye kolleger hos Colliers, men vi ser frem til å offisielt ønske de velkommen til vår Nordiske virksomhet etter sommeren"

About Colliers Group
Colliers is a leading diversified professional services and investment management company. With operations in 65 countries, our 19,000 enterprising professionals work collaboratively to provide expert real estate and investment advice to clients. For more than 28 years, our experienced leadership with significant inside ownership has delivered compound annual investment returns of approximately 20% for shareholders. Colliers mission is to maximize the potential of property and real assets to accelerate the success of our clients, our investors and our people. Learn more at corporate.colliers.com, Twitter @Colliers or LinkedIn.

Bård Bjølgerud

CEO & Partner Nordics +47 484 080 80
Håvard A. Nustad

CEO & Partner Norway +47 484 080 77
Karoline Fagerheim

Press contact Head of Marketing & Communications Nordics +47 928 405 54

Colliers Nordics
Our pan Nordic team consists of more than 250 professionals in Sweden, Norway, Denmark and Finland within the advisory business. Colliers is the market leader in the region, with over 16% of market activity based on 2018 - full year 2023. Colliers experts offer qualified knowledge within Capital Markets, Debt Advisory, Project Finance, Leasing, Valuations, Research and Occupier Services. With offices in all Nordic countries and a strong Nordic cooperation, we create effective solutions to create value for all our clients, both locally and cross borders.

About Colliers
Colliers is a leading diversified professional services and investment management company. With operations in 68 countries, our 19,000 enterprising professionals work collaboratively to provide expert real estate and investment advice to clients. For more than 29 years, our experienced leadership with significant inside ownership has delivered compound annual investment returns of approximately 20% for shareholders. With annual revenues of $4.3 billion and $96 billion of assets under management, Colliers maximizes the potential of property and real assets to accelerate the success of our clients, our investors and our people. Learn more at corporate.colliers.com, X @Colliers or LinkedIn.

Norrlandsgatan 15