Marjan Stefanovski, förvaltare Coeli.

Coeli förstärker teamet inom diskretionär förvaltning och strategifonder

Coeli fortsätter att expandera i en dynamisk marknad och förstärker med Marjan Stefanovski som ny förvaltare för diskretionära mandat och strategifonder. Det strategiska tillskottet ger Coeli möjlighet att vidareutveckla och bidra till fortsatt positiv tillväxt.

Marjan har en gedigen meritlista som förvaltare och en imponerande förvaltarhistorik med stark historik i diskretionära mandat. Han har en akademisk bakgrund med ackrediteringar inom finansiell analys (CFA) och kvantitativ finans (CQF) utöver en Masterexamen i Finans från Lunds universitet. Han kommer närmast från Wictor Family Office och rollen som kapitalförvaltningschef.

"Marjan är ett välkommet tillskott i förvaltarteamet. Han är särskilt kunnig kvantitativt vilket kompletterar teamet och ökar förutsättningarna att skapa ett mer förutsägbart förvaltningsresultat i enlighet med det förnyade erbjudandet inom diskretionär förvaltning", säger Erik Lundkvist, kapitalförvaltningschef på Coeli.

Erik Lundkvist, kapitalförvaltningschef och Elin Sundin, portföljförvaltare och orderutförare, arbetar i teamet sedan tidigare med fokus på Coelis diskretionära förvaltning och strategifonder.

"Jag är väldigt glad över att bli en del av Coeli och ser fram emot att tillsammans med teamet bidra till Coelis fortsatta förvaltningsresultat", säger Marjan Stefanovski, förvaltare.

Erik Lundkvist

Kapitalförvaltningschef