Jonathan Engman, Associate Director på Coeli.

Coeli förstärker investeringsområdet Private Equity

Coeli växer inom området Private Equity och välkomnar Jonathan Engman som ny Associate Director. Jonathan kommer att spela en viktig roll i Coelis fortsatta tillväxt och utveckling kopplat till framtida direktinvesteringar inom Private Equity. Affärsområdet fokuserar på onoterade investeringar och går in i partnerskap med både externa Private Equity team och direkt i mellanstora bolag i väldefinierade nischer, med höga ambitionsnivåer om hållbar tillväxt.

Jonathan har arbetat med företagstransaktioner hela sin karriär, först inom Investment Banking och senast som Head of M&A på ett börsnoterat investmentbolag. Jonathan har en master i företagsfinansiering från Lunds universitet.

"Det känns otroligt kul att vara på plats och att få vara med på Coelis fortsatta utvecklingsresa. Jag ser fram emot att använda min expertis och erfarenhet för att stödja teamet", säger Jonathan Engman, Associate Director på Coeli.

"Vi är mycket glada över att välkomna Jonathan. Hans expertis och erfarenhet kommer att bidra till vår framtida tillväxtstrategi och vår förmåga att stötta både fler externa team och entreprenörer på deras tillväxtresor och därmed skapa unika investeringsmöjligheter för våra kunder”, säger Monica Bergvall, Head of Private Equity på Coeli.

Monica Bergvall

Head of Private Equity 070-3590777