Gå direkt till innehåll
Det vi kallar ”Världens största inköpsorder” ändrar förutsättningarna och skapar intressanta investeringsmöjligheter.

Coeli Circulus lanseras för alla sparare tillsammans med Avanza

Idag lanserar Avanza fonden Avanza Impact by Circulus tillsammans med fondteamet bakom Coeli Circulus. Det är en aktivt förvaltad aktiefond som har som mål att hitta bolag som har lösningar på världens hållbarhetsutmaningar. Fonden förvaltas av Christofer Halldin, Joakim By och Simon Park. Samarbetet ger även småsparare en unik möjlighet att investera i Coeli Circulus.

Förvaltarteamet har haft stor framgång med sin tematiska investeringsprocess och fokus på små, unika och innovativa bolag. Med ett starkt hållbarhetsarbete har de under många år skapat både överavkastning och bidragit till en mer hållbar utveckling.

”Det är här möjligheterna finns – att investera i bolag som löser de stora globala utmaningarna, framför allt i mikro- eller småbolag som har möjlighet att växa under lång tid framöver. Det är här man har möjlighet att skapa både god avkastning och samtidigt vara med och bidra till lösningarna på framtidens hållbarhetsproblem” säger Christofer Halldin, förvaltare.

Coeli skapar värden genom rådgivning och förvaltning för förmögna privatpersoner, entreprenörer, Family Offices och några av världens största institutioner. Genom samarbetet med Avanza får nu även mindre sparare tillgång till fonden.

”Samarbetet med Coeli Circulus gör att vi nu kan erbjuda våra kunder en spännande investeringsmöjlighet i Avanza Impact by Circulus som investerar i bolag som arbetar för att lösa jordens hållbarhetsutmaningar. Ett viktigt område där investeringsbehovet är enormt och där vi ser en ökad efterfrågan från våra kunder” säger Rikard Josefson, VD Avanza.

”Den globala omställningen till en mer hållbar värld är vår tids största strukturella förändring och medför ett enormt investeringsbehov. Det vi kallar ”Världens största inköpsorder” ändrar förutsättningarna, skapar nya vinnare och förlorare och som i sin tur skapar intressanta investeringsmöjligheter. Christofer, Joakim och Simon har med sina framgångsrika förvaltarbakgrunder uthålligt skapat långsiktiga värden utöver det vanliga till sina kunder och det är med tillförsikt vi fortsätter den resan med Coeli Circulus” säger Lukas Lindkvist, VD på Coeli.

Regioner

Coeli är ett svenskt finanshus som driver, utvecklar och förnyar verksamheter. Vi tror på att företagandet är vägen till att bygga ett mer hållbart och inkluderande samhälle. Coeli har funnits sedan 1994 och startades för att visa att vi, genom att utmana det traditionella, kan skapa mer värde i våra kunders investeringar. Coeli har förtroendet att förvalta drygt 40 miljarder kronor till våra kunder genom tydliga ställningstaganden och aktiv förvaltning inom aktier, räntor, hedgefonder, fastigheter, private equity och andra unika investeringsmöjligheter. Vi arbetar ständigt för att vara bäst på det vi gör. Vi tror på att investera tillsammans med våra kunder i så stor utsträckning som möjligt. Genom att investera vårt eget kapital tillsammans med våra kunder har vi alltid starka incitament att endast erbjuda de investeringar vi verkligen är övertygade kring. Läs mer på www.coeli.se.

Christofer Halldin

Förvaltare Coeli Circulus 070-527 53 56

En aktiv investerare, kapitalförvaltare och rådgivare med en stark plattform av finansiella tjänster.

Coeli grundades 1994 och har idag förtroendet att förvalta drygt 50 miljarder kronor åt förmögna personer, företagare, Family Offices och stora institutioner. Genom vår partnerskapsmodell attraherar vi framstående fondförvaltare, team och entreprenörer för att säkerställa vårt värdeskapande till våra investerare.

Coeli

Sveavägen 24-26